Domov › Diskusné Fóra › Ostatné › Totalna nespokojnost…MBP unibody
- This topic has 70 odpovedí, 37 hlasov, and was last updated pred 14 years, 6 months by Martin-qo.
-
AutorPríspevky
-
10. júna 2010 o 9:48 #213319danocoysÚčastník (Participant)
Stale celkom nerozumiem preco sa ohanate pokladnicnym blockom… Napiste do CCC alebo SWP alebo inemu resselerovi.. dajte SN vyrobku a tam vam povedia ci je alebo nie v zaruke a ci dana oprava je alebo nie je v ramci zaruky.. ked som siel do servisu tak som nepotreboval ani zarucak ani doklad o kupe.. ani fň.. všetko krasne vyčitali zo SN mojho MAC-u.. Viem ze Acer aj Asus si pri reklamacke vyzaduju tieto veci.. ale Apple ?
Kazdopadne je smola, ze zrovna ste natrafili na taky model .. ja mam MBW uz od roku 2007 a slape stale ako po masle..
10. júna 2010 o 10:35 #213324MacoÚčastník (Participant)No ja si nemyslím že stačí sériové číslo, ja to chápem tak že jednoročná záruka je international a má ju na starosti Apple, a keďže u nás musia byť dva roky tak ten druhý rok má na starosti predajca takže poslať SN do CCC asi nepomôže.
Ja som zas včera bol s kamarátom v Apple Store, nefungoval mu tam accelerometer na iPhone, tak to tomu Geniusovy ukázal, ten len skontroloval sériové číslo, ani sa na nič napítal. Za päť minút sme odchádzali s novým iPhonom. U nás v T-Mobile im presne toto trvalo jeden celý mesiac keď som tam bol.
Ale stále nechápem tej story z UK. To mu ako vymenili MacBook ktorý bol po záruke len tak?
10. júna 2010 o 10:46 #213327domÚčastník (Participant)Maco: Nema ju na starosti predajca. Apple poskytuje oficialne predlzenie zaruky (ktore pri predaji koncovemu zakaznikovi musi predajca zahrnut do daneho tovaru nakolko zo zakona musi mat koncovy zakaznik 2 zaruku)
Otazka je odkial to dotycny kupoval. Pokial to kupoval z obchodu ktory bezne predava koncovemu zakaznikovi, len si dal fakturu vystavit na firmu, tak by bola moznost, ze ma 2r zaruku, pretoze dane produkty ktore ma dany predajca uz danu zaruku zahrnutu maju. Pokial to ale bral z velkoskladu (Agem…) tak tam ta zaruka nebude.
Faktom ale je, to co pisal danocoys – istotu bude mat len ked sa spyta v servise.10. júna 2010 o 10:48 #213328RioMÚčastník (Participant)Ak bol Macbook kupovaný na firmu (resp. na podnikateľské účely) a nie je uvedené na faktúre niečo iné, tak sa kúpa riadi obchodným zákonníkom. To znamená, že doba záruky je iba jeden rok.
V prípade predaja občanovi sa predaj riadi občianskym zákonníkom, kde je minimálna záruka 2 roky.
Veľa podnikateľov to obchádza tak, že kúpia notebook normálne v obchode a pri prípadnej reklamácii sa tvária, ako občan a nie ako podnikateľ (túto fintu som sa dozvedel tiež až po kúpe Macbooku). Alebo si dokúpia rozšírenú záruku.
10. júna 2010 o 10:53 #213329domÚčastník (Participant)RioM: Znovu opakujem, ze je uplne jedno ci si to kupoval na firmu, alebo ako koncovy zakaznik. Podstatne je ci tam bola rozsirena zaruka alebo nie.
Moznosti su:
Kupis to ako koncovy zakaznik a mas rozsirenu zaruku – vsetko je fajn a servis ti to vezme.
Kupis to ako koncovy zakaznik a predajca zaruku nepredlzil – servis ti to nevezme, musis si to riesit s predajcom ktory ti ma refundovat opravu na vlastne naklady
Kupis to ako firma a mas rozsirenu zaruku – vsetko je fajn a servis ti to vezme
Kupis to ako firma a nemas rozsirenu zaruku – vsetko je fajn, ale servis ti to nevezmeHotovo. Nic viac za tym nie je.
10. júna 2010 o 11:28 #213336marekÚčastník (Participant)a co takto zarucny list? moj predajca mi vystavi vzdy zarucny list a tym padom to je jednoznacne aka je zaruka :-)
10. júna 2010 o 12:27 #213342p.edgeÚčastník (Participant)JE JEDNODUCHE AKO OVERIT ZARUKU!!!!!
FUNGUJE TO NA MAC pocitace aj na IPHONE!!!!
10. júna 2010 o 12:33 #213345Karol61Účastník (Participant)Zdravím. Nechce sa mi čítať všetky príspevky. Čo sa týka uvedenej chyby ako píšeš na začiatku, že po sekunde zhasne. Skúšal si vybrať batériu a spustiť laptop bez batérie ? To len ako technická otázka. Stačí ak je v batérii jeden článok zlý.
10. júna 2010 o 20:12 #213400dubakÚčastník (Participant)teraz ako sem p.edge postol ten link som si spomenul ze som si este vlastne neregistroval moj MB na apple stranke a uz asi polroka nanom fungujem, ale nevadi to ze?
10. júna 2010 o 20:40 #213410danocoysÚčastník (Participant)dubak: ani ja som si ho neregistroval to podla mna spravi predajce ked mu odide ten produkt z obchodu.. a tym ti zacne odratavat zaruku (v opacnom pripade by si predsa kazdy tuto registraciu odkladal na „neskor“ ) …. a takze doslo na moje slova, ze na zaruku potrebujete akurat seriove cislo .. a doklad o kupe je len vec kozmeticka ale vobec nie nutna pri reklamaci.
10. júna 2010 o 20:43 #213412dubakÚčastník (Participant)no len ja som si ho registroval len teraz, doteraz som ho nemal
11. júna 2010 o 10:29 #213463Stanley1Účastník (Participant)tak to vytočí, a kúp si ho za takú cenu, ked ti prdne ako lacný Nb, ktorý poslúži rovnako.
Mám doma Acer 5 rokov stál 75 tis. sk žiadne problémy
2 HP prežili 2 a 3 ročné deti, vypadajú strašne, ale funkčné
1 Toshiba, žiadne problémypreto by som od apple očakával, že prežije všetko, ale ako vidím, tak nie.
Podľa štatistík, patrí apple k najkazovejším, ale kedysi to tak nebolo
11. júna 2010 o 10:36 #213464xRiCkyÚčastník (Participant)Stanley1: :DD no daj tu statistiku z ktorej mas toto tvrdenie ;)
11. júna 2010 o 11:03 #213466domÚčastník (Participant)Medzi najkazovejsie nie. Ale asi ma na mysli tento graf: http://www.dsl.sk/images/articles/2009-11-19-notebooks-1.png
Faktom ale je, ze vsetky creva sa vyrabaju v rovnakych cinskych fabrikach, cize poruchovost je vsade +/- rovnaka. Jedine cim sa jednotlive znacky REALNE lisia je mechanicke vyhotovenie – teda kvalita pantov, vetrakov atd. Teda MSI napriklad ma poddimenzovane chladenie a v suvislosti s tym aj vyssiu poruchovost.
U znaciek ktore ale nemaju nic zanedbane je poruchovost skutocne prakticky rovnaka.11. júna 2010 o 11:06 #213467designmeÚčastník (Participant)Apple ma tiez na hovno chladenie. A riadne.
11. júna 2010 o 12:02 #213473LakyÚčastník (Participant)Robil som niejaky ten rok v servise(nebudem menovat) a poviem vam, servisak nema vela moznosti ako vam pomoct s pozarucnou opravou pokial nie je zname, ze niektora rada mala urcitu vadu a vyrobca dal jasne stanovisko, v ktorom sa to meni aj po zaruke ( mozete to vidiet napr. u MBW starsie rady, ktore mali problem s praskanim laku a plastov – menia sa aj po zaruke)…..
Dalsia vec je ta, ze je rozdiel medzi servisakom z applestoru a externou firmou. Vlastnemu cloveku apple viac doveruje a ma v podstate viac moznosti. Kamos zije v UK a tam vyreklamoval napr. odtrhnute sluchatka z ipodu – chyba jeho zavinenim no aj tak mu dali nove zadarmo, na mb mu odislo nieco tesne po zaruke a tiez mu to vymenili zadarmo aj ked povodne mu chceli nieco nauctovat…..
Proste berte to tak, ze su interne pravidla a ak vam niekto urobi niejaku laskavost a pride sa na to, tak to je na triko technika…
Podla zakona( ak sa nemylim) tak firma ma 1 rok zaruku a koncak 2 roky resp. 1 rok medzinarodnu.Moja rada: ak nieco kupujete na firmu a nemusite mat na fakture uvedene ico, dic a nazov firmy, tak to nakupujte na vlastne meno a v pripade reklamacie si lahko uplatnite 2 roky……
11. júna 2010 o 22:47 #213556slavozvÚčastník (Participant)no niektori tu riadne splietate:
este raz to zopakujem: ked si kupim (napr. aj MBP) v kamennom obchode a zaplatim ho v hotovosti (neplette tu veci o fakturach v obchode vam predsa pri platbe v hotovosti vzdy musia dat pokladnicny doklad z reg. pokl. a na nom sa nepise ci je to pre firmu, ICO firmy, IC DPH a podobne kraviny) zo zakona – (obciansky zakonnik) vzdy ak je to novy tovar musi mi obchodnik poskytnut minimalne 2 roky zaruku ( predlzena zaruka ide len nad ramec tejto doby)
ak si takto kupim ntb ako end user – neexistuje!!! situacia aby som si neuplatnil min. 2-roky zaruku! ( ak som si chybu nesposobil neodbornym pouzivanim) – end userovi predsa neposkytuje zaruku Apple, ale obchodnik a ten ma zo zakona povinnost – ci sa mu to paci alebo nie – poskytnut koncovemu uzivatelovi zaruku 2 roky11. júna 2010 o 23:11 #213560domÚčastník (Participant)Ked pisal ze ho kupoval na firmu, tak asi neprisiel do kamenneho obchodu s tym, ze „dobry den ja som firma“.
Podstatne je, ze mal vystavenu fakturu na firmu.
Takze vsetko co pises je fajn, ale jeho sa to netyka.11. júna 2010 o 23:41 #213562slavozvÚčastník (Participant)pise ze to platil cash, takze ma pokladnicny doklad, nikde nehovori o fakture, alebo som nieco prehliadol?
11. júna 2010 o 23:47 #213564domÚčastník (Participant)A ked to beriem z e-shopu s vyfakturovanymi udajmi firmy, tak to kurierovi nemozem platit cash?
Ako presne si ty predstavujes „brat nieco na firmu“? Ze prides do obchodu, kupis notebook ako sukromna osoba a donesies ho do firmy? :) Pokial na danom pokladnicnom bloku nemas fakturacne udaje firmy (len samotny udaj o zaplateni) tak musis mat separatnu fakturu, pretoze v takom pripade dany blok nesluzi ako doklad o nakupe tovaru, ale len ako doklad o tom, ze od teba dana firma prijala sumu.
Tym padom to sluzi len ako prijmovy pokladnicny doklad a nemas moznost fakturovat dany tovar na firmu (pretoze nemas CO fakturovat – mas len doklad ze „niekto zaplatil“) -
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.