Reklamácia iPhone SWAP – z iného pohľadu

Domov Diskusné Fóra Ostatné Reklamácia iPhone SWAP – z iného pohľadu

Zobrazuje sa 17 príspevkov - 1 až 17 (z celkového počtu 17 )
  • Autor
    Príspevky
  • #102994
    qqw
    Účastník (Participant)

    Môj iPhone bol už 3 krát reklamovaný – 2x tá istá chyba – 1x iná, pri každej reklmáciii som dostal SWAP kus. iPhone bol zakúpený u operátora ale už prešla 1 ročná Apple záruka.

    Mám na vás 3 otázky:

    Mám právo na ďalšiu 2 ročnú záruku, kedže som dostal “nový telefón” resp. či nie je v zákone 2 ročná záruka na “túto súčiastku (akože) pri oprave.

    Nemal by som náhodou aj právo na odstúpene od zmluvy, kedže síce som nemal 3x tú istú chybu ale 3x mi ju tak isto “opravili”?

    A ako by sa toto riešilo kebyže toto riešim pri treťom prevzatí iPhonu zo servisu?

    Rád by som bol kebyže sa vyjadria aj právnici alebo ľudia čo sa vyznajú v zákonoch. A ako by som toto celé riešil, kedže predpokladám že baby na predajni sa budú tváriť ako s tým nič nemôžu spraviť.

    Vďaka

    #396618
    Lens
    Účastník (Participant)

    ja som teraz dostal swap a pobla tohoto https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do mi apple medzinarodna zaruka konci v datume povodnej kupy. Pride mi to trochu blbost. Ked som bol po telefon tak som sa pani pytal ci mi vobec nadalej plati zaruka a ona povedala ze by mala byt nova. Neviem ako je to legislativne ale tiez ma to zaujima.

    #396619
    Butter
    Účastník (Participant)

    je to tak, že záruka pokračuje ďalej nepredlžuje sa + právo na odstúpenie od zmluvy je 3x tá istá závada poprípade 4 rôzne.

    #396620
    tiborissimo
    Účastník (Participant)

    1. Pri swap zaruku pokracuje zo stareho iphonu. Je to z jednoducheho dovodu. Apple by mohol iphone opravit, ale pre nich je lacnejsie to swapnut. Zakon urcuje len to, ze to ma opravit do 30 dni. Preto sa zaruka nepredlzuje

    #396633
    qqw
    Účastník (Participant)

    Mňa by skôr zaujímalo či je so zákonom? Lebo viem že operátori len predlžujú, ale či na to majú právo alebo nie a počul som že už niektorým sa podarilo predĺžiť záruku.

    Na tejto stránke som sa dočítal že: “Ak predajca reklamáciu vybaví výmenou veci alebo jej časti, začína plynúť nová záručná doba (môže sa stať, že na niektorú časť bude dlhšia záručná doba, ako na ostatné časti)”
    http://www.pravaspotrebitela.sk/?page=brochures&itemid=9

    #396637
    sairik
    Účastník (Participant)

    no dobre, tak to daju zaruku na swap modul, ktory v iphone nie je :-D pokazi sa ti home button a na to sa zaruka nevztahuje :-D

    #396649
    mcmatej
    Účastník (Participant)

    OK poviem ti to takto. To co si napisal je spravne, teda, ze nova zarucna doba plynie na novy kus, pripadne na suciastku ktora bola vymenena. Zaroven sa predlzuje aj zaruka o dobu po ktoru bol telefon v servise (to vies vypocitat podla preberacich a odovzdavacich protokolov). Anyway, ak ti vymenia telefon za nejaky swap modul, znamena to, ze ti vymenili cely telefon a teda podla mojho nazoru ti plynie nova zarucna doba. To ze tam napisu ze neplynie alebo ti to povedia este nevyhnutne nemusi znamenat ze to je aj pravda… Avsak presadit moj nazor (mozno aj inych) nie je jednoduche. Treba na to spor (realny, nie hypoteitcky), potom advokata s cim su spojene penazne naklady – tu je koren problemu (apple a predajcovia vedia, ze koli 800 eurovemu telefonu nebude nikto platit tisice eur na advokata aby ho zastupoval v spore. Ak sa stane advokatovi, ze by sa mu pokazil telefon – tak mu to predajca rychlo vynahradi aby nebol nespokojny alebo on sam sa na to vykasle lebo stravit na tom hodiny roboty sa mu nechce koli 800 eurovemu telefonu, ktory aj tak v zlave kupi za polovicku, alebo este menej.. Zadarmo vsak ani sliepka nehrabe a tak si bud studuj sam zakony alebo sa plesnes po vrecku (pozor ak aj vyhras spor tak nahrada trov bude len v zakonnej vyske a teda nie tolko co od teba vypyta dobry advokat).
    Takze odporucanie je uzivaj si telefon ze ti funguje, ked sa pokazi a budes si mysliet, ze by ti ho mali este opravit tak vtedy zacni rozmyslat nad tym ako to vyriesit, lebo tvoje hypoteticke otazky sa mi zdaju, ze sa ho len chces zbavit a nevies ako…

    #396655
    MoRFi
    Účastník (Participant)

    Typicky Slovak. Mozu ti ho opravit, daju ti novy. Ty chces samozrejme celu ruku. Preto potom vyrobca postupuje tak ako postupuje. Teraz nehovorim o Apple. Kedze je tu taka zarucna doba ako je, musia usetrit na vyrobnom naklade, a preto ide na Slovensko co? Odpad. A kedze vyrobcovia medzi sebou tento odpad netaja, je to trendom vacsiny a teda skoro vsetko co ide na SK trh, je odpad.

    A nezacni tu prosim vyskakovat naco mas podla trapnej dvojrocnej zaruky a zakona ako spotrebitel narok. Ja som za 1rocnu zarucnu dobu, ale kvalitnejsi produkt.

    #396664
    iTuxx
    Moderátor

    morfi: tusim som ten tvoj posledny vyrok niekde pocul :-P

    #396672
    dfx
    Účastník (Participant)

    Podla slovenskych zakonov by sa vsetko malo opravovat a nie menit za swap. A ak sa nieco meni kvoli tomu, ze sa neda opravit, tak sa ma menit za novy kus a nie swap. swap moze byt kus poskladany z inych pokazenych kusov, v ktorom boli jednotlive diely otestovane a presli testom.

    Myslim, ze kto by sa isiel sudit, tak by sud vyhral. Ak si kupim napriklad iPhone, tak je moj so vsetkymi castami a ak je vadna nejaka cast, tak sa ma menit len ta cast. A ak sa meni cely kus, tak za uplne novy s novou zarukou.

    #396688
    qqw
    Účastník (Participant)

    Ako kebyže som spokojný s tým swapom tak nemám problém s tou zárukou, ale raz som dostal taký, že kryt nedoliehal dobre na telo – normálne na bokoch bolo večer vidno ako presvitá svetlo od displeja a na druhom bola katastrofálna batéria.
    Keď si to porovnám s tým že mi nešlo Power button, tak by som si radšej priplatil 20€ za opravu ako výmenu za takýto swap.

    #396692
    qqw
    Účastník (Participant)

    @Morfi – btw. ten tvôj komentár a názor je veľmi chabý – že typický Slovák. Bol by si rád, kebyže dostaneš taký “nový” kus, ktorý je horší (už len z vonkajšej strany-nedolieha poriadne kryt) ako 1-mesačný nový iPhone?
    A chcel by som vidieť, kebyže je na SK 1 ročná záruka tú kvalitu. Práve naopak tvoje hypotetické uvažovanie nie je reálne a bolo by to to isté ako je teraz pri 2-ročnej záruke.
    A ešte nezabudnem na ten pohľad na predajni keď som išiel reklamovať iPhone do Telekomu – taká neochota a prístup ako kebyže im idem ublížiť a pritom ich to nič nestálo lebo to bola 1-ročná medz. Apple záruka.

    A nechápem ešte ako niektorí ľudia si nevedia priznať svoje práva. Zober si príklad z druhej strany. Keď napr. neskôršie zaplatíš u operátora za služby dostaneš upomienku a pokutu (jeho právo) a musíš to zaplatiť a nepomôže ti nič lebo ťa odpoja a to ešte nehovorím o niekoľko tisícke slovákov, ktorí podpísali nevýhodné paušály (vďaka ich neschopnosti a naivite) a chcú odstúpiť od zmluvy čo je tak isto pokuta. Operátor sa k tebe nechová vôbec nejak dobre aby si si mohol povedať že svoje práva odoprieš v ich prospech. A to ešte nehovorím ako nás zdierajú na cenách a napr. aj na internete, ktorý operátori prezentujú ako niečo extra s nadhodnotenou cenou a pritom v iných krajinách okolo nás máš niekoľko násobne nižšie ceny. Napr. v Poľsku si kúpiš 1GB LTE internet na kartu za cca 1€ (žiadny paušál a viazanosť) a to nehovorím o paušáloch.

    #396715
    iTuxx
    Moderátor

    ale on to myslel tak, ze je lepsie mat 1 rocnu zaruku a sluzby reklamacie ako v UK, Irsku,… ako 2 rocnu zaruku a sluzby take ako tu mame my teraz.
    Ty by si to neprivital? Bavi ta riesit swapy a dotahovacky s operatorom/servisom? Co z toho ze mas zaruku 2 roky, ked na swape aj tak dostanes $hit.

    #396716
    qqw
    Účastník (Participant)

    @iTuxx
    jasne že by si som to privítal, len reálne na Slovensku v najbližšej dobe môžeme o takomto len snívať

    btw. ten swap to je ako lotéria

    #396720
    MoRFi
    Účastník (Participant)

    iTuxx: jasne ved sme sa o tom bavili :) myslim ze mame podobny nazor

    qqw: preslo mi cez ruky fakt vela swapov a musim vyvratit tvoje vyjadrenie ze je to ako loteria. a ked sa ti swap nezda, mozes hned aj ten vyreklamovat ze to co si dostal je v horsej kvalite ako si im dal.

    Dalsia vec sluzby operatora, kym ich ludia budu akceptovat, budu taketo ponuky. Bohuzial. Sme tupi narod ktory sa necha v tomto zneuzivat. Ja nemam ziaden pausal, ani kredit. Nikomu nic neplatim a vsetky ich pouky odmietam.

    Poradim ti, ked ti bude volat niekto(nemusi operator), ze ci mas cas na dotaznik, prieskum, vyhru a ten telefonat sa nahrava, povedz im ze aj ty si ho nahravas a ze konzultujes za 10e za kazdu zacatu polhodinu a ze v pokracovani hovoru suhlasia s podmienkami, mas hned pokoj :)

    #396728
    qqw
    Účastník (Participant)

    @Morfi – jasné, jedine čo je problém, že reklamácia na reklamáciu je dosť zdĺhava. Niekedy ti “naschval” nechajú telefón na reklamácii aj 3,5 týždňa (mám skúsenosť že telefón cestoval 2 týždne zo servisu – asi cez Rusko) a takto kľudne bez telefónu môžem byť aj 2 mesiace.

    a s dotazníkmi a prieskumami už nemám problém :D :D

    A máte niekto nejaké skúsenosti s reklamáciou na reklamáciu?

    #396779
    .ed
    Účastník (Participant)

    Neviete ako je toto podľa zákona?
    Na odstúpenie od zmluvy/alebo vrátenie peňazí musí byť 3x tá istá chyba alebo 4 rozdielne(pri jednej reklamácii)? Lebo raz som čítal občianský zákonník a tam bolo napísané -> väčší počet chýb, čo neudáva žiadne číslo. Ako to je v skutočnosti?

Zobrazuje sa 17 príspevkov - 1 až 17 (z celkového počtu 17 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.