Pre architektov?

Domov Diskusné Fóra Ostatné Pre architektov?

Zobrazuje sa 7 príspevkov - 1 až 7 (z celkového počtu 7 )
  • Autor
    Príspevky
  • #56362
    d.f.
    Účastník (Participant)

    Caute…som zacinajuci architekt a rozmyslam o kupe MacBook-u Pro. Mohli by ste mi poradit lebo mam pochybnosti s kompatibilitou niektorych programov. Tak najprv co sa tyka grafickych softverov Adobe Photoshop a Illustrator, ktore vyuzivam dost casto. Viem ze tieto programy vyrabaju aj na platformu OS X, takze s tym by nemal byt problem. Ale co s mojimi .psd-ckami a .ai-ckami zo stareho PC? Daju sa otvarat tieto subory bez problemov v macu a naopak subory ulozene v macu otvoria vo windowsackych programoch? (mozno su to naivne otazky, len v tom chcem mat jasno lebo tvrdia ze su s tym problemy). Ale asi najvacsou dilemou su AutoCAD a 3d Studio MAX + VRay ktore vyrabaju iba pre Windows.Viem ze na novych intelmacoch cez BootCamp alebo Paralells mozem pouzivat windows. Ale na anglickych forach tvrdia ze su problemy s licenciami – po kazdom restarte ich treba znovu aktivovat. Mate s tym neake skusenosti? Rad by som si precital vase rady ci sa mi oplati prejst na mac alebo ani nie. A nahodou nejake informacie o tom ci Autodesk v buducnosti neplanuje programy aj pre mac? Dakujem

    #117634
    EmElEn
    Účastník (Participant)

    Osobne som s importom starších Adobe dokumentov nikdy problém nemal. V tomto prípade by nemal byť problém.

    Čo sa však týka AutoCAD a 3Ds Max, Mac sa Ti vôbec neoplatí. Osobne nepoznám dostatočnú náhradu za AutoCAD. 3Ds výborne nahradí Maya, no tipujem, že 3Ds má mierne iné ovládanie. Ak Ti nerobí problém takáto migrácia, odporúčam software Autodesk Maya (rovnaký výrobca, ako 3Ds).
    V rodine mám osoby pracujúce s AutoCAD – robia na Windowsoch. Ak je pre Teba dôležitý, ostať pri nich.

    #117658
    Dominik Balogh
    Účastník (Participant)

    Autodesk nema v plane programovat svoj software pre Mac OS X. Vyjadrili sa k tomu viackrat.

    O znovu-aktivovani cez Boot Camp neviem, ale v Parallels Desktop bezi AutoCAD velmi dobre a rychlo, pozri si video: http://www.youtube.com/watch?v=bb4MHp6_B-A.

    Co sa tyka CS3, Adobe svoj software vyraba primarne pre Mac OS X, Windows je sekundarna priorita. Subory su navzajom kompatibilne – je jedno ci bol PSD, AI atd. vytvoreny vo Windows alebo v Mac OS X. So subormi nie su ziadne problemy.

    #117704
    hummer
    Účastník (Participant)

    Ak potrebujes 3dsmax tak absolutne ani neovazuj o migracii na Apple – ziadny software na Apple nedokaze nahradit 3ds max. Kto tvrdi ze Maya je dostatocna nahrada nieje v tejto oblasti kompetentny :-)

    #117707
    EmElEn
    Účastník (Participant)

    Tak to mi teda povedz, čo nevie Maya také, čo 3Ds vie. Max je software, ktorý je vyvíjaný len kvôli tomu, že sa stal štandardom v profesionálnej sfére. Z vyjadrení viacerých profesionálov na zahraničných fórach som postrehol, že nevidia absolútne žiaden rozdiel.

    Aby som bol objektívny, Max je lepší pre statické renderovanie a Maya pre animácie – hlavne organické. V zásade však rozdiel skutočne nie je. Maya je drahšia, ako Max a je používaná na Hollywoodskom poli, napríklad vo trilógii Piráti Karibiku. Ak sa Ti Davy Jones zdá nerealistický, je to už len preto, že máš Max a lipneš na ňom.

    http://www.3drender.com/jobs/jobcount.htm

    #117712
    mags
    Účastník (Participant)

    Som tiez architekt (buduci), koncim studium.

    Sam musis uznat za vhodne co je pre teba dôležité, ale ak smiem poradit, tak napísem zopar typov. Minuly rok som kupil macbook, a mam este stolovy PC s XP, ten planujem poslat kade lahsie a kupit imac alebo mac pro.

    Cely proces projektu spociva vo vykresovej dokumentacii a vizualizicii az po prezentáciu. Photoshop, Illustrator, Indesign toto mas na prezentaciu a dokumentaciu + microsoft office, ktory už je aj na mac. Odporučam ale iWork´08, ktorý úplne postačuje a stoji oproti office-u 2790. Čiže 2790 (iwork) vs. 15490,-.

    Čo sa týka autocadu a 3dsmax, ano nieje na mac-y. Odporučam VMware fusion (konkurent paralel desktop), jeho vyhodou je, že používa obe jadra procesoru + 64-bitove operačne softy a programy, čo je veľmi dôležité pri rendrovaní obrázkov. Osobne len poviem toľko, aky je rozdiel v tom ked nastartuješ virtualny windows spustis 3dsmax a autocad ? No podla mna žiaden.

    Jeden velký typ, nauč sa pracovať v rhinoceros. Je to skvely program na tvorbu architektury, je inteligenty a jeho modelovacie schopnosti zahrnaju schopnosti max-u aj maya-i. Je pravda, že maya a 3dsmax su profi programy, ale VMware fusion to vie vyriesit, okrem toho maya je podla mna lepsia ako max, ale to je len moj osobny nazor a okrem
    ineho je aj na mac.

    Toto je link, ktory ta mozno presvedci naucit sa v Rhine :
    Link 1: http://www.archiweb.cz/news.php?action=show&id=2901&type=9&lang=en
    Ak by tento link nefugoval chod na http://www.archiweb.cz a do search okna daj „rhino a architektura“
    Link 2: http://asgvis.com index.php?option=com_gallery2&Itemid=58&g2_itemId=5407&g2_GALLERYSID=03c7e3717a506aa7b6c2636097e85447

    Co sa tyka takých vypovedi ako autodesk nebude nikdy riesit mac verzie je iba ofajc, ale nemozem to tvrdit. No v
    kazdom prípade Bob Mcneel tvrdil, že nikdy v živote nebude Rhinoceros na mac. A čo sa stalo ? O lala a je tu Rhino na
    mac. Vid link : http://community.irhino3d.com/

    Treba sa iba zaregistrovat, a môžes okusit novu beta verziu Rhina na mac. Okrem toho plánujú do roku 2009-2010 uviesť
    verziu Rhinoceros 5 nielen na windows ale aj na mac. )

    Neviem, či si student, alebo ako si myslel zacinajúci architekt, ale v každom pripade pre vsetkych studentov, kupujte
    kym možte. Prečo – Rhinoceros sa da kupit ako studentska verzia za 7009 Kč ,-. Táto verzia sa dá totiž používať počas skoly KOMERčNE a po škole tiež KOMERčNE + dá sa updatovať. Jediny hák neda sa predať ani dediť.
    Link : http://www.3dshop.cz/software/rhinoceros-4-educational

    Okrem toho sú aj programy ako Cinema4D s v-ray na mac. ) Tiež zaujímave pre architekta.

    Celkovo chcem len povedať prejsť na mac nieje nespravne, ak začínaš prejdi. )

    niake nejasnosti mozme komunikovať cez mg82@mymail.ch

    M.

    #117726
    d.f.
    Účastník (Participant)

    Tak dakujem vsetkym za komentare a rady. Mags mna nemusis presviecat o vyhodach Rhina :). Pravdupovediac ja som tiez zacinal v Rhine a robil som v tom asi 2-3 roky, kym sa neobjavil V-ray v tedy este iba ako plug-in pre Maxko. Tak som sa zacal venovat viac maxku a zvykol som si. Rhino je super vo vsetkom, okrem renderingu. Najrychlejsie vystupy dosiahnes s maxkom a to prave z dovodu ze pracuje s polygonmi a nie s NURBS plochami. Menej poly – rychlejsi render. Ale tak toto tu teraz netreba rozoberat. A ani netvrdim ze sa k Rhinu nikdy nevratim. Kazdopadne ti dakujem za typy a keby nieco tak ti urcite napisem. Hummer a MLN : si myslim ze rozdiel je fakt iba v modelovani, kym Maxko je viac na poly, tak Maya na NURBS plochy. Zlozitejsie animacie neviem posudit lebo sa tomu az tak velmi nevenujem. Ale fakt je, ze v Maxku su modifikatory a prikazy, ktore ti ulahcia a hlavne urychlia 3d modelovanie.

Zobrazuje sa 7 príspevkov - 1 až 7 (z celkového počtu 7 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.