Mjady, JFK: co sa hier tyka, v pripade tych co ficia na 3D engine Unity alebo Unreal problem nebude, tieto enginyy uz Metal podporuju, staci hru prekompilovat. Drviva vacsina hier v 3D pre iOS fici na Unity (napr. zname hry od brnianskych Madfinger Games – madfingergames.com).
Blizzard bude podporovat aj API Vulkan aj Metal, podporu oficialne oznamili.
Co sa tyka vyvojarov pre OS X, nebudu mat problem, ak pouzivaju systemove API. Co sa samozrejme netyka zmrdov z Adobe, ale kedze sa nam tu rysuje slusna konkurencia v podobe Affinity (trio Affinity Photo, Designer a Publisher – https://affinity.serif.com) tak to casom pevne verim problem nebude :). Podporuju drvivu vacsinu funkcii OS X a urcite pribudne aj Metal, ked uz podporuju Grand Central Dispatch alebo Force touch.
Pixelmator detto. 3d aplikacie ako Modo alebo kompozicna aplikacia Nuke (3d efekty do hollywoodskych filmov) taktiez no a urcite FinalCut Pro.
Osobne si nemyslim, ze chybajuca podpora v programoch ako MS Office bude niekomu chybat, tam ten vykon fakt netreba :)
ja sa mega teším, konečne radosť robiť s Macom :D :D wohoo
(pridal som si do osobných informácií tu v profile na MacBlogu včerajší dátum ako veľký deň pre ľudstvo, About This Mac sa po rokoch konečne dostal zadosťučinenia)
Majdy: Co sa tyka hier, tak uz minuleho roku bezali casti Frostbite enginu na Metale. Takze v pohode by ho mohli urobit aj pre OS X a iOS. Zakaznikov by mali mnohonasobne viac ako sa preda hernych konzol.
A nepochybujem, ze aj Cryengine a IW engine by sa dali prepisat pre Metal. Ak Apple vyda novu Apple TV s A9 procesorom a ponukne k tomu nejake konzolove ovladanie, tak sa snad toho dozijeme a snad to uvolnia aj pre OS X a iOS.
Jozef: to s hrami ma teší aj keď ich moc nehrám, snáď sa vážne vývojari rozhýbu.
Čo sa týka profi softu tak tam ma Adobe netrápi, dal som už dávno prednosť Pixelmatoru a Affinity.
Oba majú fakt obrovský potenciál. V Affinity mi osobne chýba ešte množstvo vecí, pokročilá práca s guides, pattern hatch atď, ale to plánujú pridať. Inak má však fakt fajn vychytávky a s Pixelmatorom sa skvele dopĺňajú.
Najlepšie je, že sú stavané priamo na OS X a podporujú všetky jeho novinky.
S Final Cut nepracujem, ani s Modo ani Nuke ani s MS Office.
V 3Dpracujem najviac s Rhino (toho sa nebojím absolútne), Cinema4D (myslím, že pre nich by to nemal byť problém, appka je stabilná, podporuje OS X funkcie, ale ktovie) a Maxwell. Posledný menovaný je stabilitou aj funkciami na OS X fakt biedne, respektíve, nepodporuje nič z OS X a vypadá ako by bol stavaný na Macy s SL, takže môžem len dúfať vo veľkom…
JFK: to nemyslíš vážne :'( :D :D veľký deň, sakra, láka ma ten El Capitan veľmi po dnešku.
dfx: Cryengine by som s podporou Metal necakal, kedze pokial sa mi dobre mari, na beh pod OpenGL preklapaju DirectX cally do OpenGL, takze tam ta podpora zrejme nehrozi.
Majdy: ano, v Affinity Photo este co to chyba (hlavne podpora PSB a teda placovanych suborov – napr. vektory v smart objects konvertuje do bitmap) ale na 1.x release je to VELMI slusne.
Napr. s moznostami nastavenia stetcov alebo s upravami masiek sa moze Photoshop strcit do riti, detto s exportom vrstiev alebo importom PDF – v Affinity ho otvori pekne rozdelene na objekty, kdezto photoshop len ako bitmapu alebo (neraz rozmlatene na bloky) obrazky.
Kazdopadne tieto softy su vdaka technologiam OS X (Core Image, Quartz, podpora PDF, ColorSync a vela ineho) nieco, za cim mozu uzivatelia Windows len slintat :)
Vzdy ma pobavia pindy ze preco Affinity ci Pixelmator nie su aj pre Windows. Nuz, nevazmozna tavarisc.
Dfx: to ja viem, rovnako aj pre iOS (sranda ze nie OS X, ale to asi kvoli starej verzIi OpenGl). LeNZe o tom som prave pisal, Cryengine je robeny pod DirectX a preto a linuxe myslim fici pod koverziou callov z DirectX do OpenGL podobne, ako to robi Wine.
Nemyslim, ze z technologickeho a financneho hladiska by robili cely Cryengine do OpenGL a udrziavali 2 verzie, specialne ked vela ludi v poslednej dobe Crytec opustilo kvoli financiam.
Preto Metal nevidim realne, nie je to technologicky v ich pripade mozne.
Vyzera ze tam fakt nieco zmenili (17′ 2009), vyzera to byt viac plynujejsie. Neviem preco ale niekedy ked switchujem okna na fullscreene cez trackpad tak niekedy to ide az na 2 krat. Ako keby ten trackpad bol trochu unresponsive a zaspaty.
Čo myslíte, kedy môžme čakať OS X? Dúfam, že nie tak pozde ako minulý rok ale update príde zároveň s iOS ideálne dnes :)
Ešte jedna vec…
Rozmýšlam sa konečne pustiť do clean installu. Upratať bordel a tak a možno ma láka ten pocit “novoty”. Ostatne takto sa chcem pustiť do clean installu každý rok a vždy ma to nakoniec prejde a nechce sa mi s tým zabávať, potom nahadzujem len update, možno to bude tento rok rovnako, nechce sa mi zase až tak potom čakať na sťahovanie knižníc z iCloudu, či nahadzovanie apps na prácu, respektíve, neviem či mi to stojí zato.
Ako to riešite vy? Clean vs updade?
BTW:
Keby naformátujem disk môžem sťahovať len systém, ktorý bol k môjmu macu defeaultný nie? To znamená, že sa zmaže aj recovery s Yosemite, prípadne keby spravím najprv update na El Capitana a potom idem formátovať, zmažem aj recovery partíciu El Capitana že?
Ako to teda urobiť čo najlepšie, najrýchlyjšie a najefektívnejšie a najjednoduchšie? Nejakérady, skúsenosti, know how?
Ja idem na “Update”. Podla mna OSX nebol stvoreny na to aby sa kazdy velky update stahoval ako “Clean”. Pride mi to neeticke voci OSX-u a nechce sa mi zapodievat s tym prehadzovanim. Parkrat som “Clean” spravil, ale to iba vtedy ked som menil disk a raz instaloval Yosemite.
mam El Capitan nahodeny naostro od prvej bety rovno na Yosemite a bez problemov. Vsetky predosle verzie OS X boli nainstalovane jeden na druhy (z 10.5 Leo > 10.6 Snow Leo > 10.8 Mountain Lion > 10.9 Mavericks > 10.10 Yosemite > 10.11 El Capitan).
Vzdy bez problemov. Nerozmyslat, pouzivat a instalovat tak, ako to odporuca Apple. OS X NIE JE Windows, ziadne 3rd party zavislosti a bordel typu instalacii roznych komponentov priamo do systemovych foldrov sa nekona (vyvojari to ani NESMU). To je len taky Windows folklor kedy si mozu vyvojari zapisovat do systemovych casti co si zmyslia.