Half-Life 2 je jedna z najznámejších a najúspešnejších 3D first-person-shooter hier na PC/Windows a bola portovaná aj na konzoly Xbox a Playstation.
Server Kikizo spravil interview so zakladateľom spoločnosti Valve a opýtal sa na ich najnovší balík hier (Orange box) a jeho podporu Mac OS X. Orange Box by mal byť vydaný tento mesiac, obsahuje hlavne dlhoočakávaný datadisk Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 a celkom novú hru Portal. Pre Mac OS X však dostupný nebude, zahráte si len na Windows, XBox 360 a PlayStation 3. V čase keď máme Boot Camp to nevidím ako problém, no šéf Valve Gabe Newell povedal viac.
Spoločnosť Valve sa údajne snažila za posledné roky niekoľkokrát riešiť otázku kompatibility ich hier s Mac OS X priamo v Apple, no zo strany Apple sa nikdy nedočkali iniciatívy. Ľudia v Apple sa podľa nich „tvária“, že podpora hier je veľmi dôležitá, ale po podaní návrhov od Valve nastane ticho a Apple situáciu nerieši.
Cyklus sa opakuje, v Apple aj vo Valve v priebehu rokov pracovali rôzni noví ľudia a nikdy sa spolupráca nedostala do fázy aspoň nejakého pokroku. V interview sa konkrétne nepíše, o aké návrhy zo strany Valve ide. Takmer určite sa jedná o zásahy do Mac OS X, ktoré Apple z nejakých dôvodov nechce uskutočniť. V predošlom mesiaci však bolo vydaných niekoľko moderných hier od EA pre Mac OS X, takže ľady sa snáď už nejak hýbu. Séria Half-Life je svetový bestseller, z hľadiska biznisu a financií sa ho určite oplatí vydávať aj pre Mac OS X. Možno sa dočkáme až pri Episode Three. Osobne som veľkým fanúšikom série aj napriek tomu, že hry už nehrám, lepšie som sa naposledy bavil snáď len na Deus Ex a No One Lives Forever v roku 2000.
komentárov
Ja si spis myslim ze jde o i HW podporu, macy maji vseobecne spatne graficke karty(az na par vyjimek)nejde vymenovat grafickou kartu atd atd.
Dale Valve se ani nevyplati udrzovat kompabilitu kvuli 2-3% Mac uzivatelu… Muselo by Apple bud dost zaplatit nebo by to Valve delalo „z lasky“ :)
Lin, to co pises, su dost blbosti…
2-3% macov mas mozno v EU, ale kedze herny trh je vacsi v US, kde je aj OVELA vacsia penetracia macov, tak sa to tam oplati…
Realne su totiz mac v cenovej kategorii pre ‚vacsi lud‘ priatelnejsie az v poslednych rokov. Hlavnym segmentom vzdy bol Pro (do navratu Jobsa k apple) a neskor ipod ukusol velmi velky kusok…
Co sa tyka grafik – tie su uplne bezne rozsirene – vsetko je to predsa Ati a nVidia…
Lin: V USA maju len Apple notebooky 18% podiel na trhu a notebooky tvoria už viac než 50% predaných počítačov celosvetovo. Grafické karty v Macoch Radeon X1600, X1900, GeForce 7600, Radeon 2600XT ťahajú Source engine (Half-Life) bez problémov plynule, nie sú to zlé karty.
Všetky hry od VALVE na Windows sú dostupné len cez aplikáciu STEAM. Steam sa stala už platformou pre online predaj hier pri dohode Valve s inými výrobcami. Tu ide VALVE priamo o STEAM, ktorý je asi úsko postavený na Windows. Napadlo by ma riešenie zakomponovať v STEAMe už tu spomínanú emuláciu čo použili IE a myslím, že nová app napr. STEAM for OSX neni až a taký problém napísať, keďže je to len spúštač hier v podstate.
Stiahla by sa normálna app, steam by už mal v sebe vrstvu pre beh pod OSX a išlo by sa…
Martin Fraňo: Steam nie je zásah do Mac OS X, ten si vedia naprogramovať sami aj ľudia vo Valve za krátky čas, je to len klient a decrypter. Ide skôr podľa mňa o nejakú podporu enginu, 3D, optimalizáciu a pod (aby to nebol len zlý port). Inak HL2 je skvelá hra a pre Mac by predali určite desaťtisíce kusov
a marble blast poznate? to je hra! Najlepsie som si zahral prave pri nej… a ide na mac! :-) ach ta carovna gulicka…
Skoda vsak, ze Valve potrebuje na navsratnost investicii do vyvoja niekolko milionov predanych kusov….
:-D to nemyslis vazne co si napisal. Prajem ti, aby si mal raz firmu, ktorej sa nikdy nevratia investicie :-D
One Million Reasons Why Half-Life 2 Isn’t on the Mac
http://www.insidemacgames.com/features/tuncersblog.php?ID=111
zaujimavy sposob ako sa nie len hl2 na macu predsa len zahrat bez bootcampu, aplikacia CrossOver
http://www.codeweavers.com/products/cxmac/