Hry patria v App Store k najobľúbenejšej kategórii. V ostatných rokoch však začal v tejto kategórii dominovať model free to play, v rámci ktorého sú hry dostupné zadarmo s dodatočným obsahom predávaným priamo v nich. Aj keď sa na tento model väčšina hráčov sťažuje, čísla hovorili opak, keďže práve free to play prinášal vývojárom najväčšie zisky, kvôli čomu sa stal logickou voľbou pre nové tituly. Zdá sa však, že zlaté časy free to play končia. Jedno z najväčších herných štúdií, King Entertainment, stojace za hitmi zo série Candy Crush Saga, zverejnilo správu obsahujúcu finančné výsledky.
Na prvý pohľad vyzerá všetko ideálne – príjmy rástli, počet aktívnych hráčov tiež. To všetko v porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku a očakávaniami. Predpovede budúcich výnosov sú však omnoho menej optimistické. Príjmy majú klesať a to najmä v dôsledku klesajúceho počtu hráčov, ktorí v hrách míňajú peniaze. Práve platiaci hráči sú hlavným zdrojom príjmo a bez nich tento model prestáva byť výnosným. Stúpa dokonca suma, ktorú platiaci hráči minú, no ich celkový počet klesá. Vyššie výdaje platiacich hráčov totiž nestačia na to, aby vykompenzovali ich výrazný pokles. Tieto správy sa odzrkadlili vo viac ako desaťpercentnom poklesu hodnoty akcií King Entertainment. Pre hráčov žiadajúcich kvalitné hry by však mohlo ísť o dobré správy – návrat k tradičnému platenému modelu.
komentáre
Konecne. Uz je najvyssi cas.
To nema nic spolocne s business modelom. Ten funguje perfektne. Co sa zmenilo je pocet ludi zavislych na Candy Crush. Zase pride ina hra, ktora bude cool a ludia ju budu hrat ako besni a z jej in-app purchases budu cinkat $$$.