Podľa odhadov analytikov z IDC (International Data Corporation), Apple v treťom kvartáli predal takmer 12 miliónov hodiniek. V rovnakom období minulého roku, značka dosiahla 6,8 milióna predaných kusov. Predaje Apple Watch teda medziročne stúpli o takmer tri štvrtiny!
Ide o absolútny rekord v prípade segmentu smart hodiniek značky Apple. Doteraz objem predaných zariadení nepresiahol hranicu 9,2 milióna v žiadnom kvartáli.
Za priaznivými číslami tohto roku môže byť aj fakt, že zákazníci majú aktuálne na výber hneď z niekoľkých možností. V ponuke sú high-end Apple Watch Series 6 (okrem iného) s meraním hladiny okysličenia krvi, aj cenovo dostupnejšie Apple Watch SE či starší model Apple Watch Series 3.
Apple nikdy neinformuje o presných počtoch predných kusov Apple Watch vo svojich reportoch. Kategória wearables (nositeľných technológií), do ktorej okrem slúchadiel AirPods spadajú aj Apple hodinky, však značke priniesla v treťom štvrťroku 2020 rekordný zisk – takmer 8 miliárd dolárov. Z toho možno usudzovať, že aj keď ide pri počte predaných kusov o odhad analytikov, je jasné, že Apple Watch sa darilo.
Pokiaľ ide o trh ako taký, IDC odhaduje, že Apple si v segmente wearables nosených na zápästí drží podiel 21,6 % a patrí mu druhé miesto. Kráľom rebríčka je s 24,5 % Xiaomi. V jeho prípade však do portfólia patria aj fitness výrazne cenovo dostupné náramky.
zdroj: IDC