Apple má opäť problémy s miestnymi zákonmi na ochranu spotrebiteľov. Tentokrát je to v Austrálii, kde pri vybavovaní reklamácií nepostupoval v súlade s novými austrálskymi spotrebiteľskými zákonmi. Podľa The Sydney Morning Herald Apple dával svojim zákazníkom, ktorým sa Apple produkty pokazili, len to, čo sám chcel, nie to, na čo mali podľa zákona nárok. Podľa zákona totiž musí Apple pri reklamáciách produktov, ktoré majú závažnú chybu, vrátiť plnú sumu alebo vymeniť tovar za nový. Pri menších nedostatkoch je zase povinný poskytnúť preplatenie, bezplatné opravy alebo výmenu tovaru. Apple je v Austrálii taktiež zodpovedný aj za tovar tretích strán, ktoré predáva vo svojich obchodoch.
To, na čo majú spotrebitelia v Austrálii nárok podľa zákona, poskytoval Apple len za príplatok za AppleCare. Zákazníkom nepravdivo tvrdil, že na preplatenie majú nárok len pri vrátení do dvoch týždňov, nie počas celých dvoch rokov. Aj štandardnú záruku skracoval na rok, a nie dva podľa zákona. Kredit na nákup v Apple obchode pritom nie je náhradou pre preplatenie tovaru ani v prípade, ak ide o tovar iného výrobcu predávaný v Apple Store. V dôsledku týchto zistení musí Apple znovu otvoriť už uzatvorené reklamácie za ostatné dva roky. O skutočných právach zákazníkov pri reklamáciách musí informovať aj na austrálskych stránkach a na letákoch v obchodoch. V prípade, že tak neurobí, hrozia mu sankcie. Podobné problémy mal Apple aj s Európskou úniou.
komentár
Nechapem tuto politiku applu. Ved ak nieco vyrabam tak si stojim za kvalitou a nie sa snazim s kazdym vydrbat a nechat si za to priplacat. Alebo ma apple predstavu ze ich drahe produkty maju fungovat 2 tyzdne? Alebo len rok? Hrúza