Ahoj, rád by som poznal vaše názory, prípadne postrehy na tieto dva kancelárske balíčky. Ktorý z nich používate, ktorý je lepší a prečo…Viem, že office bol vypustený len teraz nedávno, no samozrejme to môžu byť skúsenosti aj s 2008.
Možno ťa poteším, ale za mesiac tu máme Apple iWork 2010/2011 spolu s novým iLife. K MS Office 2011 for Mac. Kvalitný kancelársky balík, na ktorom je však vidieť, že je z dieľne Microsoftu a občas mám pocit, že zložitejšie sa to už asi u nich robiť nedá. Ja som chvíľu používal nový Office for Mac, ale ostal som nakoniec verný iWorku. Verím, že nová verzia Apple iWorku prenesie použiteľnosť a efektivitu práce zas ďalej :)
Takze na bezne kancelarske potreby jednoznacne jednoduchy a prehladny iWork. Ak potrebujes nejake tie specialnejsie ficury Officu tak to ti iWork nenahradi. Kazdopadne napriklad VisualBasic skripty nejdu pod Macom ani v Offcie:mac.
dakujem za nazory, ako kazdopadne to potrebujem len na bežnú pracu – seminárky a pod. Ono opäť ide o to, že som bol zvyknutý na office, čiže ten viem čo, kde ako ovladať a podobne, ale verím, že časom prídem na klb aj iWorku, inak paradica, na to som vôbec nemyslel, že vychádza nová verzia iWork… :)
Co sa tyka balikov, ms office 2008 mi rado robi bug, kedy ked oznacis text, “nevycierni ho” , alebo len cast. Neskutocne ma to vytaca, ked chcem kopirovat casti v ramci jedneho dokumentu. Robi to aj zakladna verzia ai po prvom a druhom service packu. Zaroven je tam totalne debilne nastavene importovanie textu, kedy to “vdaka vlastnemu IQ algoritmu” klasicky text v 12 musi vzdy prekopirovat do inej velkosti s inym fontom.
Novy office 2011 for mac mam tiez, ten zatial OK, len to menu, na to som si este nezvykol.
2 special_mj – Pages (iWork) je velmi intuitivny na pouzivanie. Po rokoch pouzivanie MS Office som sice sem tam hladal nejaku funkciu, ale bolo to vacsinou az ked som pisal diplomku a potreboval som nejake tie specialnejsie “feature”… Nie je taky nadupany funkciami ako Office ale je ovela prehladnejsi (mozno prave kvoli tomu, ze v nom nie je “vsetko”, neviem…)
mrzo: no jasné ja to tiež potrebujem len na cca štandardnú prácu, takže nejak by to malo byť v poho…akurat pozeram tutorialy na apple.com a napr. Numbers je skutočne jednoduchý na používanie, netušil som, že drag and drop sa da použiť aj tu :)
špeciál počuj, na lynda.com je krásny tutoriál, ktorý sa dá stiahnuť aj z Torrentov, ako sa robí s celým balíkom iWork. Ja ti tak poviem: keď píšeš obyčajné a nie extra komplikované veci tak ti Pages úplne postačí.
čau
Chvíľu som po kúpe MBP fičal na Openoffice,Neooffice, stiahol som si skúšobne iWork a teraz mám beta verziu Ofiice 2011. Pre človeka ktorý nerobí vážnejšie veci v tabuľkách môže byť výber jednoduchý. Ktorýkoľvek z vyššieuvedených (mimo MO 2011) bude úplne v pohode. Mne bohužiaľ vyhovuje iba Office 2011 aj to len kôli excelu (makrá, kontigenčné tabuľky….). Prezentácie sa mi najlepšie robili v keynote.
Mala som MS Office (sice 2004, ale to nie je podstatne) robilo mi to strasny bordel a dost som pri tom zurila. Momentalne pouzivam iWork a ziaden problem. Podla mna to ma dost intuitivne ovladanie, aspon ja som tutorial nepotrebovala