Rodičia v roku 2011 zažalovali Apple za to, že ich deti minuli až stovky dolárov prostredníctvom nákupu prídavného plateného obsahu v bezplatných hrách. Pôvodne totiž nebolo nutné pri nákupe priamo v aplikácii zadávať heslo. Deti, ktoré si neuvedomovali, že míňajú skutočné peniaze rodičov v hrách stiahnutých zadarmo, tak často nevedomky minuli vysoké sumy. Heslo je pri nákupe v aplikáciách nutné zadávať až od iOS 4.3. V súčasnosti je už možné podobné nákupy aj úplne zablokovať.
Ešte skôr, ako došlo k samotnému rozhodnutiu súdu, sa obidve strany dohodli na mimosúdnom vyrovnaní. Apple vráti finančné prostriedky vo forme iTunes poukážok, prípadne hotovosti (pri sumách nad 30 USD), všetkým rodičom, ktorí dokážu, že ich deti kúpili „hernú menu“, a že nemali k dispozícii heslo rodičov. V dohľadnej dobe tak získa viac 23 miliónov dotknutých používateľov e-mail, v ktorom ich Apple bude o rozhodnutí a ďalšom postupe informovať.