Portál Gizmodo sa zase raz zmocnil zaujímavého materiálu, ktorý odhaľuje niečo zo zákulisia sveta Apple. Tentokrát to je príručka pre výcvik géniov z kamenných obchodov Apple. Hneď o nej napísali reportáž s mnohými zaujímavosťami. Nie síce takými, ktoré by géniov pasovali do role ľudí, ktorí skutočne prevyšujú v nejakej kvalite ostatných. Apple Genius je funkcia, ktorá zadarmo slúži takmer všetkým potrebám zákazníka v Apple Store. Predovšetkým sa jedná o technické detaily jednotlivých produktov, podporu, opravy, reklamácie, atď.
Apple géniovia sú typickí svojim príjemným vystupovaním a ochotou pomôcť. Táto predstava sa však nedávno ukázala ako veľmi mylná, keď vyplávala na povrch kauza o korupcii v obchodoch Apple a zneužívaní “moci” niektorých géniov. Viac sa dozviete napríklad tu. Apple však od nich čaká niečo iné. Učí ich práve čnostným vlastnostiam a pro-zákazníckym afektom. Parametre géniov sú podrobne popísané práve v učebnici Genius Training Student Workbook, ktorá sa dostala až do rúk redaktorov portálu Gizmodo.
Genius Training Student Workbook. Zdroj: gizmodo.com učí géniov ako sa správať v modelových situáciách, aké slová používať a aké nie, ako pôsobiť na city zákazníka a ako u neho vyvolať pohnútky, ktoré zvyšujú predajnosť produktov v Apple Store. Zopár snímkov z učebnice nájdete nižšie a celú reportáž si môžete prečítať na gizmodo.com. Oslovení géniovia odmietajú, že by sa podobne roboticky kostrbaté rozhovory naozaj používali aj v realite. Apple však stojí za svojimi vnútornými „smernicami“ a úspech Genius Baru, za ktorým géniovia v obchodoch sedia, je enormný. Otázne je, či po absolvovaní výcviku je túžba géniov pracovať pre Apple stále taká veľká ako pred ním.
Genius Training Student Workbook. Zdroj: gizmodo.com.
komentárov
Podtitul: „Ako liezť ľuďom do zadkov.“
Náš zákazník, náš pán.
„Učí ich práve čnostným vlastnostiam a pro-zákazníckym afektom“.
Čomu ich učí? Prosím o preklad.
Toto by sa hodilo všetkým predávajúcim na Slovensku…
toto absolutne nieje lezenie do zadku, ako bolo vyssie pisane “ nas zakaznik nas pan “ …. clovek sa potrebuje citit dobre ked nieco kupuje, to, ze ak je predajca mily tak viac preda je jedna vec, ale ked pridete do obchodu a nejaka raketa si vas ani nevsima a ked sa jej nieco opytate tak sa tvari znechutene ako keby ste ju obtazovali …. taky su predajcovia na Slovensku totizto …. v takychto obchodoch rad podjebnem a poviem predavacke/predajcovi “ ak vas tato praca nebavi, tak ju nerobte “ … ^_^
este som nevidel pozitivny clanok od gizmodo a ich nekale praktiky ziskavania senzacie chtive materialy staviaju tento portal na uroven technologickeho bulvaru. gizmodo je uz tak na dne so zurnalistikou.. od kedy ukradli prototyp iphonu 4 co sposobilo , ze par ich slo sediet , pokuta a zabavenie gizmodo serverov uz su asi tak na tom zle , ze nadavky a vulgarizmi v clankoch su samozrejmostou cim si mylne myslia, ze vydobivaju nezavislost na webe takymto spravanim ..
Ved to je úplne normálna príručka k predaju, kto pracuje v obchode a pre spoločnosť, ktorej na zákazníkoch záleží, vie, že takéto príručky sú všade a sú samozrejmosťou. Nič nové. Ako toto mi príde už riade prešvihnuté „analyzovať“ takýto dokument…nech sa na mna nikto nehnevá, je to trapne.
2roko: ty mas dost… nazory a spravanie Apple si prebral vyborne, presne tak, ako sme to mali tu, pred 1989tym rokom. Kritika nepovolena, len kladne reakcie na veducu ulohu strany a vynikajuce vysledky socialistickeho hospodarstva.
Takze oni ziskavaju NELEGALNE a NEKALYMI PRAKtIKAMI podklady hej? Akoze niekoho vydierali, nadrogovali ci nebodaj zabili?
Oni ten phone neukradli a tak isto neznasilnili ziadneho Apple predajcu, aby ho okradli o tuto prirucku… maju smolu, ze sa navazaju do tvojej nedotknutelnej modly, vsak? Ak by nebodaj pisali o Microsoft prirucke (predpokladam, ze tiez taka existuje) to by si sa tu v reakciach nasmial, vsak?
Nech si pisu o com chcu, su ludia, ktorych to zaujme a su taki, ktorch nie. Apple sa tiez dokaze spravat trapne… to vam tiez vadi a pisete o tom vsade kde sa da?
Perfektne! Uz vidim, ako samsung… a ved to je jedno, vlastne kazdy, kto sa chce zlepsit v obchode, sa ide inspirovat tymto manualom. A myslim, ze by to bolo na dobro veci. Vidiet, ze to bolo vypracovane Panmi odbornikmi v obore!
Btw. tiez si myslim, ze ak z tohto ide niekto robit bulvarnu zalezitost s podtitulom „aha aky je ten apple hnusny podliezacsky obchodnik“, tak ten clovek je uplne mimo. Naopak, by to mali pozitivne vyzdvihovat – ze Apple velmi silne dba aj o soft skills stranky biznisu.
Boze, ovcky, zastavte sa… tieto manualy nevymyslel Apple!
takyto clanok o tom ako to funguje v Gizmodo kam sa nedostanete pokial neosukate sefku alebo sa nenechate pretiahnut sefom, vam napisem na pockanie aj ja… akoze uplne trapne vratane reakcie niektorych zakomplexovanych tu v diskusii :D
Načo učia zamestnancov, ako byť milí, mali by radšej zamestnať milých zamestnancov.
Mario 100 bodov!
co je na nich genialne? to nesu developery ale predajcovia – na spodku rebricka inovacii a myslienok vo firme.. sa mi to zda smiesne ze Genius training.. ale to bude na nas styl kde uz pomali sa nehovori upratovacka ale Manager poriadku :)))