Americký mobilný trh sa podobá duopolu, patrí Googlu a Applu

Najnovšie dáta od štatistickej firmy Nielsen opäť potvrdzujú, aké silné postavenie majú na americkom trhu smartfónov Apple a Google. Ak sa pozrieme na dáta z ostatných troch mesiacov, vidíme, že viac ako 90 % amerického trhu mobilných operačných systémov pre smartfóny zaberajú Apple s iOS (43 %) a Google s Androidom (48 %). Tretím najpoužívanejším je s 5 % RIM Blackberry. Operačné systémy ako Windows Phone, WebOS, Symbian a ďalšie majú spolu len 4 %.

Z dlhšieho časového hľadiska je situácia trochu iná, no aj tak je dominancia Androidu a iOS značná. Zo všetkých majiteľov smartfónov zaberá Android 48 %, iOS 32 %. Na RIM Blackberry pripadá 12 % a na ostatné OS 8 %. Applu pomáha okrem iPhonu 4S aj fakt, že v ponuke zachoval aj iPhone 4 a iPhone 3GS. Má tak šancu pritiahnuť aj potenciálnych záujemcov o lacnejší smartfón, ktorí ale chcú vyskúšať iPhone.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Knižný tip: Jony Ive – Geniálny dizajnér z Apple

V roku 1997 sa Steve Jobs vrátil do Apple na pozíciu výkonného riaditeľa s nezávideniahodnou úlohou – kompletne zmeniť firmu, ktorú založil. Jedného večera natrafil v centrále spoločnosti Apple na uťahaného britského dizajnéra, obklopeného kopami náčrtov a prototypov. Vtedy Jobs pochopil, že našiel talent, ktorý by mohol zvrátiť dlhodobý úpadok spoločnosti. Tým mladým dizajnérom bol Jony Ive.
pokračovanie článku

Bude John Ternus skutočne novým CEO spoločnosti Apple?

Apple začal v ostatných mesiacoch stavať do popredia postavu Johna Ternusa, šéfa hardvérového inžinierstva. Vo svojej pozícii je tak prakticky priamo zodpovedný za súčasné produkty firmy. Ozývajú sa však kritické hlasy, podľa ktorých by nemusel byť najlepšou voľbou na nástupcu Tima Cooka.
pokračovanie článku

Knižný tip: Steve Jobs – Zrodenie vizionára

Jediná biografia, ktorá prináša doteraz nezverejnené detaily, vyslúžila si uznanie od tých, ktorí Jobsa poznali najlepšie, a na ktorú pozitívne reagovala aj firma Apple. Napísal ju človek, ktorý mal k Jobsovi blízko ako dlhoročný priateľ a zároveň si ako novinár dokázal udržať profesionálny odstup.