chcel by som vas vsetkych poprosit o rady a odporucania, vytvaram amatersku stranku http://www.exchangeusa.sk pomocou WordPressu. na stranky bude pisat viacero (momentalne sme piati :) ludi, ktory odchadzame na rok studovat na strednu skolu do USA – cize stranka bude vlastne o zazitkoch, radach a odporucaniach pre buducich exchange studentov
ake pluginy mi odporucate pridat? co mam zmenit? dorobit?
chcel by som len upozornit, ze stranka je este rozrobena, nie je tam ziaden obsah… :)
Na tvojom mieste by som sa inšpiroval inými WrodPress blogmi. Nie práve MacBlogom, ten je už trochu inde, ale niečím jednoduchším. Teda podľa mňa, ak pôjde iba o zážitky, blog by mal zostať čo najjednoduchší. Trebárs tento http://curiousexpeditions.org/ je tiež o zážitkoch a jednoduchosť je zachovaná, celá stránka pôsobí pekne. Tvoja má relatívne pekný template, ale ešte by som sa poobzeral po niečom menej formálnom a trochu “svižnejšie” pôsobiacom. No a nakoniec len malý tip ohľadom videa – ak budeš niečo natáčať, nepoužívaj na share YouTube, ale Vimeo. Vimeo je zadarmo a kvalita a dizajn je absolútne niekde inde. Pozri si vimeo.com
Tento návod vám poskytne informácie ako rýchlo a efektívne naplánovať, vybudovať a spravovať vašu web stránku.
Na úplnom začiatku si treba určiť ciele, ktoré by mala vaša web stránka splniť. Vytvorenie novej web stránky vám dáva príležitosť prezentovať svoje produkty a služby širokému spektru používateľov internetu. Odlíšte sa od konkurencie a prezentujte svoju individualitu na vašej stránke.
Prvý dojem je kľúčom k úspechu, takže by ste mali zabezpečiť, aby vaša titulná stránka (domovská stránka, home page, titulka) okamžite poskytla návštevníkom jasnú predstavu o činnosti vašej firmy. Avšak buďte jasný a stručný, detaily o vašej firme, službách či produktoch sa návštevníci dozvedia v ostatných sekciách (podstránkach) vášho webu.
Dobrá rada:
Udržujte svoju web stránku aktuálnu. Informujte zákazníka o prebiehajúcich akciách, zaručte, že informácie o cenách vašich produktov sú platné. Čím častejšie budete svoju web stránku aktualizovať, tým pravidelnejšie sa na ňu budú návštevníci vracať.
Názvy a množstvo jednotlivých web stránok sú v prvom rade závislé od charakteru činnosti vašej firmy. Prezentujte také informácie, ktoré sú zaujímavé pre vašich zákazníkov. Čo by sa radi dozvedeli? Zodpovedajte si túto otázku a poskytnite im želané informácie.
V nasledujúcom zozname sú uvedené príklady podstránok, ktoré môžu byť aj na vašom webe:
Titulná stránka (domovská stránka, titulka)
Toto je prvá stránka, ktorú návštevník uvidí pri návšteve vašej web stránky. Vo väčšine prípadov je toto najdôležitejšia časť celej web stránky. Dôkladne si premyslite obsah tejto stránky a uveďte tu najdôležitejšie informácie o vašej činnosti. Táto stránka by mala obsahovať vaše logo, popis vašej firmy, výhody pre vašich zákazníkov a základný opis ponúkaných typov produktov a služieb.
O nás
Na túto stránku môžete umiestniť dodatočné informácie o vašej spoločnosti ako napr. história vašej firmy, jej ciele, firemná filozofia a spôsob činnosti.
Manažérsky tím
Zákazníci chcú vedieť, kto je vo vedení spoločnosti. Informujte ich o skúsenostiach členov vrcholového vedenia vašej firmy.
Čo je nové
Táto stránka môže informovať vašich zákazníkov o zmenách v obsahu vašej web stránky. Takisto môže zahŕňať oznámenia o nových produktoch alebo prebiehajúcich akciách.
Tlačové správy/Napísali o nás
Miesto, kde návštevníci môžu nájsť tlačové správy vašej firmy alebo prečítať kópie článkov, ktoré boli zverejnené o vašej firme v tlači.
Vyhlásenie našich zákazníkov
Pozitívne vyhlásenie súčasných zákazníkov sú jedným z najlepších spôsobov demonštrácie hodnovernosti vašej firmy. Ukážte návštevníkom svojej stránky, že máte množstvo spokojných klientov.
Linky
Na tejto stránke môžete uviesť zoznam liniek na externé stránky, na ktorých sa nachádzajú napr. doplňujúce informácie o vašej oblasti podnikania.
Často kladené otázky
Aké typy otázok o vašich produktoch alebo službách dostávate najčastejšie? Táto stránka obsahuje odpovede na najčastejšie otázky budúcich a existujúcich zákazníkov vašej firmy. Odpovedzte na ich otázky vopred a ušetríte množstvo času, ktorý by vám inak zabralo odpovedanie na ich telefonáty alebo emaily.
Pracovné príležitosti
Vysvetlite výhody zamestnania sa vo vašej firme a zverejnite zoznam voľných pozícií. Pripojte kontaktné informácie zodpovednej osoby alebo oddelenia vo vašej spoločnosti a opíšte potrebné náležitosti žiadostí o zamestnanie.
Plánované podujatia
Stránka obsahuje dátumy a miesta nachádzajúcich podujatí, ktoré usporadúva vaša spoločnosť ako napr. semináre, workshopy a účasť na výstavách.
Produkty a služby
Obsah stránky je závislý od druhu činnosti vašej spoločnosti. V každom prípade uveďte jasný a výstižný popis vašich produktov a služieb (prípadne doplnený o fotografie), ich vlastnosti a výhody, ceny, spôsob objednania, doba dodania a pod. V prípade väčšieho množstva produktov alebo typu produktov, ich môžete logicky rozdeliť do viacerých podstránok.
Kontaktuje nás
Táto stránka opisuje akým spôsobom je možné kontaktovať vašu spoločnosť za účelom získania doplňujúcich informácií. Uveďte adresu svojej spoločnosti, informácie o kontaktných osobách alebo oddeleniach, telefónne čísla, faxové čísla v e-mailové adresy.
Distribútori alebo partneri
Pri svojej činnosti môžete spolupracovať s rôznymi partnermi alebo distribučnými sieťami. Ak to považujete za dôležité alebo zaujímavé, neváhajte o tejto skúsenosti oboznámiť aj návštevníkov vašej web stránky.
Špeciálne akcie
Ponúkate svojim zákazníkom špeciálne ceny alebo motivačné programy na nákupy niektorých produktov alebo služieb? Informujte ich o tom. Udržujte túto stránku vždy v aktuálnom stave a vaši zákazníci ju budú pravidelne navštevovať.
Referencie / Realizované projekty
Uveďte odporúčania vašich zákazníkov prípadne obchodných partnerov. Sprístupnite návštevníkom vašej web stránky projekty, ktorých ste sa účastnili, prípadne úspechy, ktoré ste dosiahli.
Poznajte potreby svojich zákazníkov
Dajte návštevníkom informácie, ktoré im uľahčia ich rozhodnutia ohľadom kúpy vašich produktov či služieb
Poznajte svoju konkurenciu
Prezrite si web stránky svojich konkurentov a analyzujte, aká by mala byť tá vaša, aby vyčnievala z radu.
Definujte ciele vašej web stránky
Pred samotným začatím tvorby web stránky si dôkladne premyslite, čo od nej vlastne očakávate a podľa toho navrhnite jej štruktúru a obsah.
Urobte svoju stránku presvedčivou
Povedzte svoje hlavné argumenty hneď na začiatku a poriadne ich zdôraznite. Ak nezískate záujem návštevníkov hneď od začiatku, ľahko sa môže stať, že po pár sekundách odídu na web stránky vašich konkurentov.
Povedzte to priamo
Väčšina ľudí hľadá na internete informácie a nemá záujem strácať čas lúštením významu sofistikovaných a komplexných textov. Povedzte to, čo chcete povedať, priamo, jednoducho a jednoznačne.
Zorganizujte vašu web stránku logickým spôsobom
Dobrý web design nie je o tom, kto má na stránke najviac fotografií a najsvetielkujúcejšie obrázky ale o tom, kto zabezpečí, že jeho web stránka je štruktúrovaná logickým spôsobom a kľúčové informácie sú prezentované v zrozumiteľnej forme.
Poskytnite jednoznačnosť, nie zmätok
Ak surfujete po internete, môžete nájsť veľké množstvo stránok, ktoré sú zmätočné a chaotické, pre ich návštevníkov prosto absolútne nepoužiteľné. Z tohto dôvodu by ste sa mali vždy prikláňať k jednoduchému grafickému rozloženiu vašich stránok. Nebojte sa pridávať obsah na jednotlivé podstránky, len sa uistite, že stránky budú aj naďalej graficky konzistentné so svojou pôvodnou grafickou štruktúrou.