CoverPage – nástroj digitálneho publikovania, ktorý prináša nové využitie pre iPad

Článok vývojára (zistiť viac) | Oblasť digitálneho publikovania sa už dnes nedotýka len klasických časopiseckých vydavateľov, ale aj malých vydavateľstiev, obchodných firiem, či ľudí, ktorí jednoducho chcú prezentovať seba a svoju prácu. Slovenský startup COVERPAGE prišiel s rovnomenným nástrojom pre tvorbu a distribúciu digitálnych publikácii už minulý rok, kde ako prvý titul vyšiel mesačník Stratégie. Nasledovali ďalšie tituly ako .týždeň, MIAM a GOLDMAN, ako aj TREND. Za nádejným domácim startupom, ktorý sa zaradil medzi víťazov prvého ročníka STARTUP AWARDS 2011, ktorí získavajú exkluzívny pobyt v centre Plug-n-Play v Silicon Valley, je spoločnosť MONOGRAM Interactive.

trh sa chystá najnovšia verzia CoverPage v 2.0. Pozreli sme sa na jeho možnosti bližšie a zhodnotili ich praktické využitie, ktorým publikuje väčšina domácich vydavateľstiev.

CoverPage publikačné nástroje pozostávajú z:

  • Coverpage Publisher – nástroj na prípravu vašich digitálnych publikácii,
  • Coverpage Reader – aplikácia na vašom tablete alebo smartphone, ktorá vám vypublikovaný obsah zobrazuje.

Coverpage Publisher je voľne stiahnuteľný priamo na stránkach www.coverpageapp.com. K dispozícii máte niekoľko platených účtov, rozdelených podľa možností využitia a samozrejme ceny. Nespoplatnená, FREE verzia, nie je časovo obmedzená a umožňuje vám vypublikovať 5 projektov alebo publikovať v objeme 1GB dát, čo nie je málo.

Na pohľad je rozhranie Coverpage Publishera veľmi prehľadné a samotná práca s obsahom veľmi intuitívna. Zaujímavá je možnosť nainštalovania Adobe InDesign Exportovacieho Plug-inu, ktorý vám umožňuje vyexportovanie InDesign projektu priamo do Coverpage Publisher prostredia. Pokiaľ Adobe InDesign nepoužívate, môžete jednoducho pracovať s klasickým PDF alebo dokonca importovať strany pripravovanej publikácie ako obrázky, čo určite ocenia tvorcovia detskej ilustratívnej kni­hy.

Editačné rozhranie Coverpage Publishera je rozdelené do 2 častí – príprava multimediálneho a interaktívneho obsahu (záložka Page editor) a samotné vypublikovanie publikácie (záložka Publish). Prostredie Page editora je vizuálne rozdelené na oblasti:

  • zoznam strán publikácie,
  • panel nástrojov,
  • pracovná plocha, kde editujete konkrétnu stranu,
  • paletka nastavení, ktoré sa viažu k vybranému nástroju,
  • hlavnú navigáciu v hornej časti.

Pre tých z vás, ktorí nemáte iPad hneď po ruke, aby ste si svoj projekt na ňom mohli priamo vyskúšať, je tu skvelá pomôcka v podobe tabletového simulátora, priamo v prostredí Coverpage Publishera. Pomocou simulátora, ktorý si spustíte tlačítkom s názvom Preview, si môžete kedykoľvek počas práce svoju publikáciu pozrieť priamo vo vernom vyobrazení tabletu. K dispozícii máte náhľad obsahu pre iPad, iPhone, BlackBerry PlayBook či Samsung Galaxy, a ďalšie tablety dostupné na trhu. Vyobrazenie digitálneho vydania je orientačné, ale na rýchlu kontrolnú prácu s vašim projektom je to skvelá pomôcka. Menu s možnosťami pre zmenu vyobrazeného zariadenia je prístupné cez pravé tlačítko myši.

Samotná práca v prostredí CoverPage je jednoduchá. Nad už vytvorený redakčný obsah, pomocou jednotlivých nástrojov, kreslíte zóny, ktoré definujú zobrazenie multimediálneho obsahu alebo určujú pravidlá pre interaktívny obsah. Tieto zóny sa vždy definujú ponad miesta, kde chcete, aby čitateľ vyvolal akciu, napríklad dotykom alebo prácou so samotným tabletom. Nástroje sú rozdelené do skupín, ktoré vám umožňujú vytvárať navigáciu, multimediálny obsah, ako aj interaktívne prvky vo vašom digitálnom vydaní na iPad.

Nástroje pre vytvorenie navigácie obsahom

  • Kategórie – vkladáte ich vždy pred vybranú stranu, na ktorú však nie sú fixne naviazané. Po vytvorení ich môžete ďalej presúvať, editovať alebo mazať.
  • Témy – vypichnutie najdôležitejších tém v obsahu publikácie. Spolu s popisom a reprezentatívnou fotografiou, ktoré si zvolíte, majú úlohu navigovať čitateľa najdôležitejšími témami vydania publikácie. Človek sa jednoduchým dotykom dostane priamo na tému, ktorá ho zaujíma.
  • Stránkovanie (tzv. Pagelink) – vítaná novinka. Týmto nástrojom si viete jednoducho označiť miesta, ktoré chcete aby boli prelinkované s ďalšími stranami v obsahu. Používateľ sa jedným preklikom dostane priamo na tú stranu, kam ho odkazujete.

Skupina multimediálnych nástrojov

  • Fotogaléria – jednoduchý nástroj, s využitím interaktívneho začlenenia do stránky časopisu, prináša nové možnosti pre prácu s obrázkami.
  • Video – prehráva videá na full screen alebo na stránke. Umožňuje spustiť automaticky, po kliknutí na ikonu alebo prehrať v slučke po celý čas, pokiaľ je čitateľ na danej stránke.
  • Audio – podkladová hudba alebo žiadané zvukové efekty pre interaktívne prvky vo vašej publikácii vám pomôže manažovať práve tento nástroj. Umožňuje napríklad prehrávanie v slučke alebo určovať prioritu zvukov na scéne.
  • Obrázkové sekvencie – skvelá novinka, ktorá nás úprimne dostala, umožňuje zobraziť 360° panorámy, 3D rotácie objektov a  navyše prepojenie zobrazenia s natočením samotného tabletu. Funckia Akcelerometra, vo vlastnostiach nástroja, zapojí vášho čitateľa s tabletom v rukách úplne novým spôsobom.
  • Rolovanie obsahu – s týmto nástrojom sa nemusíte obmedzovať rozsahom strany. Do vami vyznačenej zóny vložíte pripravený PNG formát s ľubovoľným obsahom a veľkosťou. Človek tento upravený text alebo obrázok jednoduchým pohybom roluje hore a dole alebo do strán.

Interaktívne prvky

  • Hyperlinky – prepojenie vášho obsahu s obsahom na internete. Vyznačíte zónu, ktorá bude interaktívna a odkáže používateľa na externý prehliadač. Pokiaľ si želáte, obsah si môže prezrieť aj priamo vo vašej publikácii.
  • Prílohy – nástroj, pomocou ktorého priložíte k svojej publikácii, excel, PPT, PDF, jednoducho akúkoľvek prílohu, ktorú nechcete mať priamo v obsahu.
  • HTML5 objekty (Web View) – nástroj, ktorý do samotného projektu vnáša niečo naozaj špeciálne. Jednoduchým vložením kódu môžete bez problémov rozanimovať vaše strany. Môžete ich prepojiť so sociálnymi sieťami a nechať bežať Twitter priamo v obsahu, zobrazujúc sa v reálnom čase. Dokážete vložiť interaktívnu anketu, na ktorú človek odpovedá s priamou aktualizáciou jej štatistík. Tento nástroj skutočne predčil naše očakávania, zároveň však treba podotknúť, že je to jediný nástroj, ku ktorému sú nevyhnutné, aspoň malé, programátorské zručnosti.

Využívanie všetkých ostatných nástrojov je veľmi jednoduché a intuitívne aj pre laika.

Samotné vypublikovanie je už len otázkou vyplnenia niekoľkých základných údajov v záložke Publish, uloženia a stiahnutia dát na server. A Váš projekt je v iPade. Pri nastaveniach záverečného vypublikovania projektu je dôležité si uvedomiť, že keď publikujete pod ktorýmkoľvek účtom, máte na výber vypublikovať svoju publikáciu do verejného priestoru CoverPage komunity, alebo len do svojho účtu chráneného prihlasovacími údajmi. Na AppStore je k dispozícii zdarma iPad CoverPage Viewer aplikácia, ktorá vám umožňuje prezerať obsah vo verejne prístupnom móde, alebo zobraziť obsah chránený vašim menom a heslom. V nastaveniach publikačnej záložky v Coverpage Publisheri si jednoducho zvoľte výberom „Public“, či obsah vypublikujete verejne alebo súkromne. Obsah pre verejnú distribúciu podlieha kontrole a schvaľovaniu na strane technického tímu.

V hodnotení od 1 do 10, pričom 1 je najhoršie a 10 najlepšie, by sme dali 8. Z CoverPage sa jednoznačne, za krátky čas, ako je rok, stal konkurencieschopný produkt, ktorý si svoju cieľovú skupinu určite nájde. Držíme palce a budeme sa tešiť na ďalšie novinky z dielne CoverPage.

Webová stránka CoverPage: http://www.coverpageapp.com

Facebook CoverPage: http://www.facebook.com/coverpageapp

Coverpage Viewer App v App Store

CoverPage
CoverPage
CoverPage
CoverPage
CoverPage
komentárov
  1. Lehce mě ty fotky znervózňujou – protože proč je proboha každá z nějaké strany? Nebylo by krásnější mít takové třeba jen dvě a zbytek screenshoty? Nemám rád tyhle pokusy o něco extra.

    0
    0
  2. ak vydím v reklamnom/inzertnom „článku“ – V hodnotení od 1 do 10, pričom 1 je najhoršie a 10 najlepšie, by sme dali 8. Z CoverPage sa jednoznačne, za krátky čas, ako je rok, stal konkurencieschopný produkt, ktorý si svoju cieľovú skupinu určite nájde. Držíme palce a budeme sa tešiť na ďalšie novinky z dielne CoverPage.

    tak mi to pripadá také… klamlivé? inzerát ktorý sa snaží tváriť ako článok/recenzia…

    0
    0
  3. Presne tak, taká akože „imidžovka“ by stačila iba tá prvá úvodná, ostatné mali byť ako klasické screenshoty, malo by to tak väčšiu informačnú hodnotu.

    0
    0
  4. „V hodnotení od 1 do 10, pričom 1 je najhoršie a 10 najlepšie, by sme dali 8. Z CoverPage sa jednoznačne, za krátky čas, ako je rok, stal konkurencieschopný produkt, ktorý si svoju cieľovú skupinu určite nájde. Držíme palce a budeme sa tešiť na ďalšie novinky z dielne CoverPage.“

    S tým nachytajú možno dôchodcov. :-D

    0
    0
  5. @richard

    Prve boli na jesen 2010 Strategie a priloha Digital. Coverpage vyuziva napr. .tyzden, PC revue, Trend, tituly Mediaedge, posledne pribudli PrecoNie a GolfSKGA od vydavatela Hospodarskych novin

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple iPhone 14
pokračovanie článku

Apple už o niekoľko dní ukončí predaj starších iPhonov v EÚ

Januárom 2025 nevstupujeme len do nového kalendárneho roka, ale aj do novej etapy fungovania v EÚ. Počnúc prvým dňom budúceho roka vstupuje do platnosti nariadenie, ktoré zakazuje predávať mobilnú elektroniku s inou koncovkou ako je USB-C. A teda to znamená, že Apple oficiálne bude nútený ukončiť predaj starších iPhonov v EÚ.
pokračovanie článku

Apple zvažuje 5G pripojenie pre MacBook a Vision Pro

Písal sa rok 2008 a na internete sa objavili prvé fámy, že Apple pripravuje MacBook s mobilným dátovým pripojením. Správy vtedy komentoval aj Steve Jobs, keď potvrdil, že napokon sa rozhodli nepokračovať v tejto iniciatíve.