Komplexný test, malá vzorka
Počas testu sa ukázalo, že pri CarPlay vodiči reagovali o 36% pomalšie ak používali hlasové ovládanie a až o 57% pomalšie v prípade dotykového ovládania. Pre porovnanie – písanie textových správ spomaľuje reakcie o 35% a držanie telefónu v ruke prináša o 46% dlhší reakčný čas.
Výskum zároveň odhalil, že vodiči počas dotykového ovládania CarPlay a Android Auto mali problémy ovládať jazdnú dráhu vozidla v rámci pruhu či dodržovať konštantnú rýchlosť. Zaujímavosťou je, že napríklad výber hudby priamo cez Spotify priniesol menej spomalené reakcie.
Treba však spomenúť aj to, že do testu sa zapojila dvadsiatka respondentov pre Carplay a ďalších dvadsať vodičov šoférovalo s Android Auto, čo je vcelku malá vzorka a nemusí na sto percent odrážať reálnu skúsenosť všetkých používateľov týchto služieb.
Tri kolá
Počas testu mali účastníci pridelené úlohy týkajúce sa obsluhy platforiem – dve sa zameriavali na úkony spojené s hudbou, dve na navigáciu, plus ďalšie boli zamerané na písanie správ a telefonovanie. Išlo sa trikrát – prvá kontrolná jazda bez používania služby, a dve s rôznym ovládaním služby – hlasovým a dotykovým.
Na základe výsledkov sa IAM RoadSmart obrátila na vývojárov a vládu, aby testovali a upravili CarPlay a Android Auto pre vytvorenie štandardov, ktoré pomôžu minimalizovať rozptýlenie pri šoférovaní.
A čo vy? Akú máte skúsenosť s CarPlay? Je pre vás jeho rozhranie náročné na obsluhu?
zdroj: IAM RoadSmart
komentár
ja mam carplay ovladanie nie cez dotykovu obrazovku ale “tocitkom”, neviem ako to odbornici nazyvaju :)
displej mam pred oknom, tocitko pri riadiacej pake hned poruke, mne to pride celkom bezpecne aspon v tejto konfiguracii