Zmienku o novom spôsobe reklamy sa spomína v App Store Guidelines. Ide o zaujímavú zmenu, keďže Apple je známy svojimi komplexnými obmedzeniami v oblasti Push notifikácií. Značka dlho neumožňovala aplikáciám využívať upozornenia na reklamu a promo, či dokonca priamy predaj produktov a služieb.
Dvojaký meter
K zmene v politike došlo po viacerých kauzách. Šlo o to, že Apple v minulosti občas v podstate obchádzal vlastné pravidlá, keď posielal Push notifikácie, ktoré obsahovo mohli byť považované za reklamu. Pri iných vývojároch by podobný postup spôsobil ban alebo v lepšom prípade “iba” stratu privilégia posielať notifikácie používateľom apky. Je logické, že si Apple za to vyslúžil kritiku.
Treba však povedať, že pôvodný úmysel bol pozitívny. Notifikácie môžu byť občas otravné – predovšetkým tie s reklamným obsahom. Celoplošný zákaz týchto notifikácií však viedol k zákazu aj upozornení, ktorými aplikácie mohli používateľov informovať o užitočných novinkách ohľadom služieb alebo produktov, ktoré ponúka. Práve nový prístup Apple by tento problém mohol vyriešiť.
zdroj: The Verge