Hektické tempo, denne množstvo vecí, ktoré treba stihnúť. A hlavne nezabudnúť. Vtedy prídu vhod aplikácie, ktoré vám všetko potrebné pripomenú a ponúknu vám priestor, kde si zapisovať úlohy. Ponúkame vám tipy na niekoľko z nich.
Todoist
Začnime apkou, ktorá patrí k vcelku známym nástrojom. Umožňuje vytvárať úlohy a zoznamy. Jednotlivé úlohy si môžete usporiadať do sekcií. V apke si v pohode zaznačíte pracovné tasky aj zoznamy typu mlieko, chlieb, pečivo. V Todoist nájdete aj schránku, ktorá obsahuje šikovný prehľad toho, čo vás čaká, spolu so sekciou vecí, ktoré horia najviac.
Apku si môžete stiahnuť bezplatne – ponúka však aj prémiové funkcie ako napríklad pripomienky, ktoré si môžete odomknúť za 3,99 € / mesačne alebo 35,99 € na rok.
Todoist webová aplikácia – link na 2 mesiace todoist zadarmo
Todoist v App Store
TeuxDeux
Jednoduchá a priamočiara. Presne taká, aká by apka tohto typu mala byť. V prípade, že hľadáte riešenie, ktoré na displeji vášho telefónu najviac pripomína tradičné písanie zoznamov a úloh na papier, našli ste favorita.
Apka ponúka užitočné funkcie ako opakované úlohy, automatický presun nesplnených úloh do ďalšieho dňa, podporu pre Markdown či drag and drop gestá. TeuxDeux môžete využívať na iPhone aj desktope.
Aplikácia je postavená na modeli predplatného – na výber máte mesačný poplatok 2,99 € alebo ročný variant Believer za 25,49 €.
Notion
Bezplatná alternatíva, ktorá ponúka all-in-one riešenie. Kombinuje tvorbu poznámok a wiki článkov s tvorbou to-do zoznamov. V apke sa zorientujete pomocou farieb a vie sa prispôsobiť vašim potrebám. Či už potrebujete vytvoriť jednoduchú alebo komplexnú hierarchiu poznámok.
Nástroj je možné spustiť na iOS aj macOS. Oceníte aj jeho výkonné vyhľadávanie, podporu spolupráce s ďalšími ľuďmi v reálnom čase, či jednoduché úpravy a preskupovanie zoznamov. A – apka funguje aj offline. Ako sme spomenuli v úvode, aplikácia je bezplatná.
Things 3
Komplexná aplikácia Things 3 patrí podobne ako Todoist k obľúbeným riešeniam. Obsahuje snáď všetky funkcie, ktoré by ste si v súvislosti s tvorbou poznámok, úloh a ich manažmentom mohli želať.
Apka sa vďaka svojmu dizajnu používa jednoducho, ale nejaký čas vám možno potrvá, kým sa v množstve funkcií zorientujete. Vtedy oceníte implementovaný návod, ktorý vás so všetkým potrebným zoznámi.
V aplikácii môžete vytvárať Projects, do ktorých viete radiť jednotlivé úlohy, ďalej Areas, pomocou ktorých si viete veci rozdeliť (napr. na veci týkajúce sa práce a súkromia) a samozrejme aj jednoduché to-do zoznamy.
Schránka s obsahom ponúka sekcie ako Today, Upcoming, Anytime a Someday. Tie vám uľahčie zorientovať sa v časovej chronológii úloh. Tak, aby ste vždy vedeli, čo má prioritu.
Na rozdiel od väčšiny aplikácií s obvyklým modelom predplatného, ponúka Things 3 jednorazový nákup za 10,99 €. Apku môžete využívať nielen na iPhone či iPade ale má aj svoju Mac verziu. Negatívom môže byť, že každá z nich sa kupuje jednotlivo.
Any.Do
Posledná z výberu je notoricky známa apka Any.Do. Tento bezplatný nástroj ponúka prehľadné UI, ktoré však disponuje všetkým potrebným pre komplexný task management.
V aplikácii si môžete vytvárať to-do úlohy, úlohy pre kalendár, projekty či zoznamy. Nechýbajú ani plánované pripomienky, možnosť tvorby poznámok či kolaborácie s ďalšími používateľmi. Poteší integrácie s kalendárom ako aj možnosť pridávať úlohy na základe e-mailov a drag and drop gestá.
Aby ste apku mohli začať využívať, budete potrebovať účet. Any.Do podporuje funkciu Sign in with Apple, takže to nie je problém. Aplikáciu môžete využívať na všetkých zariadeniach.
Základná verzia Any.Do je bezplatná, premium si môžete kúpiť od 3,49 € / mesačne. V tejto verzii získate prístup k veciam ako farebné štítky, pripomienky podľa lokality, pokročilé opakované pripomienky, možnosť nahrávať väčšie súbory či zdieľať ich s ľuďmi.
Určite existuje množstvo ďalších aplikácií tohto typu. Ak sa práve obzeráte po tej pre vás, môže vám práve tento súhrn pomôcť rozhodnúť sa.
Máte tip na to-do apku, ktorá sa osvedčila vám? Dajte nám vedieť v komentároch!
zdroj: App Store
komentárov
toto je dobra tema
skusal som vela todo apiek ale na kazdej mi nieco vadi alebo chyba
Používam OmniFocus, je skvelo škálovateľný a veľmi pružne reaguje na zmeny v iOS aj MacOs. Vrelo odporúčam.
OmniFocus sám používám, a rovněž můžu doporučit, skvělý program, ale pro úplně jinou cílovou skupinu. Tohle jsou v podstatě jednoduché úkolovníky a používat místo nich OmniFocus je přesně to, pro co má čeština obrat „jít s kanónem na vrabce“…
Rozhodoval som sa medzi Things 3 a Omnifocus, vybral som si Things, pretože Omnifocus bol na mňa príliš komplexný. Samozrejme, oba task manageri sú skvelé, len trocha iná cieľovka :-)
pouzivas Things na viacerych zariadeniach? ak ano, nehapruje ti obcas synchronizacia?
Ahoj, mám Things 3 na 4 zariadeniach (Mac, iPad, iPhone, Apple Watch) a so synchronizáciou som nikdy nemal problém, i ked, samozrejme nie často, stačí podržať okno aplikácie v popredí na pár sekúnd, v prípade ak synchronizácia neprebehne bleskovo :-)
ja najnovsie verzie a hlavne pri pocitacoch mam problem, niekedy musim dat velakrat syncnut aby sa mi zaktualizovali data, ale aj je problem v jednom pocitaci, len neviem aky
Já v poslední době opustil úkolovníky a začal používat OneNote, kde mám týdenní program úkolů, poznámek v jednom. Mám to jak na pracovním notebooku, tak i v iPadu a iPhonu. Ty MS aplikace se neovládají vůbec špatně na iPadu.
Ja pouzivam na tento ucel Trello a som spokojny.
Ja používam vstavané pripomienky Úplne mi postačujú