Apple sa pripravuje na svoj prvý tohtoročný event. Okrem produktov, ktoré tu predstaví, unikajú aj informácie o novom iPhone. Ten dostane novú farbu a pravdepodobne aj cenu.
Tento týždeň bude v znamení lacnejšieho iPadu a možno aj MacBooku. V ten minulý však Apple ukázal nové náramky pre Apple Watch, vydal nové reklamy, navrhol nové emoji a plánuje predajne v Japonsku. Facebook je v kaši, Jimmy Iovine si plánuje dôchodok a hry na iOS sú čoraz lepšie.
Prečítajte si zhrnutie tých najzaujímavejších bleskoviek za uplynulý týždeň. Nielen z nášho webu a nielen zo sveta Apple.
Svieže farby
Prémiový iPhone X bude čoskoro dostupný aj v zlatej farbe. Či ju spoločnosť predstaví už teraz, v strede cyklu, alebo až pri vydaní novej generácie, uvidíme čoskoro. Hovorí sa aj o červenej (Product)RED edícii.
Podľa japonského Mac Otakara príde zlatý iPhone X v treťom kvartáli tohto roku. Doprevádzať ho bude aktualizovaný iPad s 9,7″ displejom.
Nové farby sú už potvrdené pre majiteľov Apple Watch. Teda pre ich náramky. Apple oznámil novú jarnú kolekciu, do predaja sa dostane ešte tento týždeň.
Apple predstavil novú jarnú kolekciu náramkov pre Apple Watch
Klesajúce ceny
Už zajtra by mal Apple predstaviť najlacnejší iPad v histórií. Určený bude pre študentov a učiteľov a podporovať by mal dokonca aj Apple Pencil.
Ak ste sa tešili na živý prenos chicagského Apple Eventu, budete sklamaní. Livestream nebude, no záznam z keynote si budete môcť pozrieť po jej skončení.
Okrem toho sa víria aj dohady o dostupnejšom MacBooku za (alebo pod!) 999 dolárov. Ponúkne Retina displej, no či bude mať bližšie k ultrakompaktnému 12″ modelu, alebo starému Airku, nevieme. Ak ho Apple neukáže zajtra, tak pravdepodobne na WWDC.
Gurman: lacnejší iPad už budúci týždeň, 999-dolárový MacBook príde neskôr
Lacnejší bude podľa analytikov aj nástupca iPhonu X. iPhone X2 (alebo iPhone XI?) by mal byť lacnejší na výrobu, čo môže skresať jeho cenu o celých sto dolárov. Jeho miesto v ponuke nahradí zrejme väčší iPhone X Plus za rovnakú cenu ako teraz.
Čoraz pochybnejší je aj údajný iPhone s 6″ LCD displejom a Face ID. Doteraz nebolo jasné, ako zapadne do ponuky s vlajkovými loďami, vďaka lacnejším OLED modelom ho však Apple možno úplne vypustí.
AirPody z pohľadu audiofila
AirPods sú najobľubenejším produktom Applu za poslednú dobu. Páčia sa aj samozvanému audiofilovi z The Verge. Prečítajte si jeho recenziu.
Podľa štúdie od tímu za apkou Cardiogram, Apple Watch dokáže predvídať nepravidelný srdcový rytmus až s 97% úspešnosťou.
Kategórie smart hodiniek ostane zaujímavou aj do budúcna. Podľa agentúry IDC sa ich predaje do roku 2022 takmer zdvojnásobia.
ePad pre školstvo. Stephen Hackett porovnáva pripravovaný lacnejší iPad k jednému z menej známych produktov Applu – počítaču eMac. Išlo o lacnejšiu verziu iMacu určenú pre školy, neskôr sa predával aj voľne.
Aké je používať starý Mac Pro v roku 2018? Na iMore sa objavil zaujímavý experiment, v ktorom postavili upgradovaný Mac Pro z roku 2009 proti najnovšiemu iMacu Pro. Držal sa až prekvapivo dobre.
Na internete sa objavili zábery na nový iPad s Face ID. Išlo však o fake.
Ďalší exploit v iOS
V iOS sa opäť objavil bezpečnostný bug dostupný zo zamknutej obrazovky. Siri dokáže nahlas prečítať vaše notifikácie aj bez hesla.
Ak budete najbližšie v Londýne, v novej predajni John Lewis si budete môcť vyskúšať, ako funguje smart domácnosť na rozhraní HomeKit.
Apky v App Store si čoskoro budú musieť nechať Applom schváliť aj changelogy a ďalšie informácie. Zabrániť sa tak má reklamám, či pochybným informáciám.
Emoji pre hendikepovaných by sa čoskoro mohli objaviť v iOS. Apple totiž poslal návrh Unicode konzorciu.
iBooks v iOS 12 dostanú tab Today s odporúčaniami redakcie. Predošlé dohady potvrdzuje web Mac Otakara.
Facebook má problémy
Facebook čelí obrovskému škandálu s predávaním citlivých údajov svojich používateľov. Týka sa spoločnosti Cambridge Analytica, ktorá stála za predajom údajov firmám stojacimi za volebnými kampaňmi po celom svete.
Rozbehli sa dokonca internetové hnutia ako #deletefacebook. K nemu nabáda aj zakladateľ služby WhatsApp, ktorú Facebook vlastní.
It is time. #deletefacebook
— Brian Acton (@brianacton) March 20, 2018
Instagram zaviedol linky na hashtagy a ostatných používateľov aj priamo v popise vášho profilu. Spoločnosť taktiež testuje nové radenie postov vo feede, spolu s možnosťou vypnúť automatický refresh.
Futuristické telefóny s ohybnými displejmi sa blížia. Analytici veria, že takýto iPhone uvidíme už za dva roky.
Reklama, reklama, reklama
Služby ako Apple Music a App Store stále rastú. Čoskoro by sa mohli stať hlavným zdrojom rastu príjmov spoločnosti.
Predaje hardvéru však nepredbehnú. Tie idú tak dobre, až musel Apple pripraviť nový systém faktúr pre zákazníkov.
Hudobný mág Jimmy Iovine z Applu síce neodíde, jeho pozícia však bude od augusta značne redukovaná. Zatiaľ nevieme, kto ho nahradí.
Novú sériu reklám Apple odštartoval spotom na Face ID. Obsahom pokračuje v duchu predošlého videa z prostredia školy.
https://youtu.be/tbgeZKo6IUI
Podľa Variety spoločnosť tiež kladie väčší dôraz na prítomnosť ich produktov v televízii. Kupuje si napríklad propagáciu v americkom seriáli 9–1–1.
Viac reklamy chce zaviesť aj YouTube. Každého, kto na službe počúva hudbu, však nepotešia.
V neposlednom rade, Adweek zverejnil skvelé video z natáčania nedávnej HomePod reklamy Welcome Home od Spikea Jonzeho. Tá bola tvorená z veľkej časti praktickými efektami.
https://youtu.be/305ryPvU6A8
iPhone vs konzoly
Fortnite od Epic Games za prvé tri dni svojho pôsobenia na App Store zarobil viac než miliardu dolárov.
O hrách na iOS a ich rastúcom vplyve hovorí aj Greg Joswiak, viceprezident pre marketing produktov v Appli. V rozhovore pre TechCrunch vraví, že ide o prvý raz, čo sa na iPhone objavujú plné verzie súčasných konzolových hier.
Pre pohľad do zákulisia nedávneho indie hitu Alto’s Odyssey pre iOS, si môžete vypočuť podcast od AppStories.
Tvorcovia pripravovanej hry na motívy seriálu The Walking Dead, Our World, využívajú na motion capture postáv práve TrueDepth senzory v novom iPhone X.
Na Macu je už dostupné rozšírenie pre Civlization VI: Rise and Fall.
Expanzia v Japonsku
Apple otvára nový Store v tokijskom Šindžuku. Propaguje ho sériou krásnych animácií a grafiky v štýle mestských neónov. Zákazníci ho budú môcť navštíviť už začiatkom apríla.
Okrem toho Angela Ahrendts oznámila aj väčšiu expanziu reťazca v Japonsku. V roku 2018 sa otvoria dve ďalšie lokácie, Apple ich teasuje v podobnom štýle.
Tim Cook sa 6. apríla objaví v rozhovore pre televíziu MSNBC a server recode. Program dostal názov Revolution: Apple Changing the World.
Prečo by ste nemali svoj startup riadiť po vzore Applu. TechCrunch zverejnil zaujímavý článok, v ktorom polemizuje nad tým, prečo malé spoločnosti nemajú šancu konkurovať kalifornskému gigantovi.
Vývojári preferujú Windows
Stack Overflow vydal výsledky prieskumu medzi vývojármi. Tie sú zaujímavé. Len 27 % developerov na prácu využíva macOS a necelých 50 % Windows. iOS tesne poráža Android v preferenciách vývoja aplikácií.
Federico Vittici hovorí o jednoduchosti Apple ekosystému a výhodám, ktoré nesie oproti konkurencii.
Reuters vraví, že Apple má s technológiou Face ID dvojročný náskok pred konkurenciou. Tá nedokáže do telefónov umiestniť tak pokročilé senzory, sústrediť sa bude na snímanie odtlačkov cez displej.
Senzory v displeji si údajne osvojí aj Samsung, už s novým Galaxy Note 9. Aspoň podľa kórejského The Investor.
Je zatváranie aplikácií na vašom telefóne dobrý nápad? Server The Verge si pripravil krátke vide. V krátkosti, nie.