Apple v uplynulých mesiacoch riadne pohorel v očiach zákazníkov, ktorých zariadenia boli spomalené kvôli vdaným batériám. Problém však zachádza trochu ďalej, pretože časť zákazníkov kvôli tomu zaplatila úplnú výmenu batérie bez zľavy.
Apple totiž pôvodne vracal peniaze iba ľuďom, ktorí si zakúpili novú batériu 14. decembra/prosince alebo neskôr. Znamenalo to teda problém pre ľudí, ktorí si nechali vymeniť batériu skôr a zároveň sa tak stalo po aktualizovaní na iOS 10.2.1, ktorý priniesol do systému „nové funkcie spojené so správou výdrže batérie“.
Detaily o tejto funkcii však neboli jasné až do polovice decembra, kedy užívatelia prišli na to, že Apple v skutočnosti spomaľuje zariadenia v závislosti od stavu batérie. Až vtedy Apple priznal, že skutočne spomaľoval iPhone.
Všetko čo potrebujete vedieť o programe výmeny batérií na iPhone
No skutočnosť, že užívatelia niekoľko mesiacov o probléme nevedeli, nenechala chladnú ani verejnosť, ktorá podala na Apple niekoľko žalôb, ani senátora Johna Thuneho. Ten sa verejne opýtal Applu, či spoločnosť odškodní zákazníkov, ktorí si kúpili batérie za pôvodné ceny ešte v čase pred akciou, ktorú Apple odštartoval koncom roka.
Na výzvu zareagovala viceprezidentka verejnej politiky Applu, Cynthia Hogan. Tá vraví, že Apple momentálne skúma, či môže byť takýmto zákazníkom poskytnutý program vrátenia peňazí. Zároveň sľubuje, že o ďalšom postupe bude spoločnosť informovať verejnosť. Výmena batérie pred zľavou pritom stála 79 dolárov namiesto 29.