Bloomberg získal od svojich zdrojov v Appli viac, než len informácie k novému iMacu s USB-C. Zdroje odhalili aj temnú stránku spoločnosti, ktorá má na svedomí pomalé updaty a problémy s novým MacBookom Pro.
Insideri z Applu prezradili, že aj 12″ MacBook aj nový MacBook Pro sa stali obeťou marketingu. Apple sa pri týchto dvoch počítačoch rozhodol dať prednosť marketingu pred dlhoročnými skúsenosťami inžinierov. Apple chcel, aby sa počítač začal predávať ešte pred Vianocami a tak inžinieri nemali dostatok času na vyriešenie problémov s batériou. Výsledkom je, že sa užívatelia sťažujú na krátku výdrž batérie.
Podľa Bloombergu chceli inžinieri použiť väčšiu batériu, ktorej tvar by sa prispôsobil voľnému miestu. Prototypy batérií už existovali, no neprešli jedným z testov. Apple však chcel predstaviť MacBook čo najskôr a tak radšej, aby riskoval odloženie produktu, sa uskromnil na staršiu technológiu. Použil štvorcové batérie, na ktoré nie je dostatok miesta. Výsledkom je kratšia výdrž batérie. Pôvodne pripravovaný kúsok mal však výrazne vyššiu výdrž batérie. Apple tiež pripravoval zlatý MacBook Pro, z nápadu však vzišlo. Podľa designérov táto farba nepatrí k tak veľkému produktu.
Marketingové oddelenie Applu nepozná príslovie Pomaly ďalej zájdeš a za obeť mu padol aj 12″ MacBook. Respektíve jeho súčasná verzia. Inžinieri chceli už tento model rozšíriť o Touch ID a druhý USB-C port. Nakoniec však Apple len vymenil procesory a priniesol novú farbu. Ani pôvodný model to ale nemal ľahké. Tím bol rozdelený na dve skupiny a každá pracovala na vlastnom prototype. Existovali tak dva prototypy: Stealth Fighter a Stealth Bomber. Jeden bol ľahší, druhý bol ťažší a menej ambiciózny.
Apple si nakoniec vybral prvý. No vybraním prototypu to neskončilo. Tým, že bol tím rozdelený na dve polovice a každá vyvíjala vlastný prototyp, bola celá skupina okradnutá o čas. Bolo treba začať riešiť, ako spraviť notebook, ktorý je ultra-tenký a zároveň funkčný. Výsledkom je, že sa 12″ MacBook dostal do predaja v roku 2015 a nie v roku 2014. Prvé prototypy dokonca využívali na nabíjanie Lightning konektor. A nemala to byť náhoda.
Podľa zdrojov chce Apple čo najviac priblížiť Mac iPhonu. Čoho výsledkom je, že sa Apple orientuje skôr na imidžové vlastnosti ako je tenkosť a minimum portov. To sú veci, ktoré dokážu predať iPhone a iPad, no pri počítačoch sa profesionáli len ťažko stotožnia s týmito “prioritami”. Vo výsledku však toto a ďalšie rozhodnutia majú na svedomí, že v posledných mesiacoch odišlo z Mac divízie množstvo inžinierov, vrátane niektorých kľúčových. Viacerí za dôvod vidia neistotu v budúcnosti Macu.