Apple Watch už majú svoj prvý rok a pol za sebou a nastal čas, aby ich nahradila nová generácia. To sa už stalo, Séria 2 totiž prináša výkonnejší hardvér a vodotesnosť až do 50 metrov, čo možno pokladať za naozaj revolučnú vlastnosť. Lenže, pomôže to zvýšiť predaje hodiniek?
Analytik Ming-Chi Kuo z firmy KGI Securities tvrdí, že nie. Naopak tvrdí, že počet predaných kusov je o 15-25% menší, než u prvej generácie. Kuo tiež vymenoval štyri hlavné nedostatky druhej generácie, ktoré nedokázali zvrátiť pokles záujmu o Apple Watch. Spomína nízku výdrž batérie, závislosť na iPhone (hoci menšiu oproti watchOS 1.0) alebo zlé ovládanie multi-touch na tak malom displeji. Tým najväčším problémom hodiniek Apple Watch však je, že ani po roku a pol od oznámenia neponúkajú žiadnu killer funkciu či aplikáciu, ktorá by nám zmenila život. Hodinky tak naďalej pôsobia skôr ako doplnok k iPhonu, než ako zariadenie budúcnosti.
Operačný systém watchOS, tam sa Apple v najnovšej verzii polepšil. Prvé verzie totiž obsahovali množstvo skrytých Force Touch funkcií, o ktorých ľudia ani nevedeli. Aj vďaka tomu vedelo byť niekedy ovládanie watchOS poriadne zložité. V ďalších verziách systému bude samozrejme dochádzať k ďalšiemu zlepšovaniu. Ming-Chi Kuo ďalej tvrdí, že potichu predstavené Apple Watch Series 1, ktoré sú lacnejšie a majú výkonnejší procesor, nebudú mať veľký vplyv na predaje. To isté však platí aj o druhej sérii.
„Apple Watch Series 2, predstavené minulý mesiac sú veľmi podobné zariadeniu, ktoré Apple predstavil ešte koncom roka 2014. Na základe týchto skutočností sme naše očakávania o predajoch Apple Watch znížili z 10-10,5 miliónov na 8,5-9 miliónov (oproti 10,4 miliónom predaným kusom v roku 2015). Predpovedáme, že predaje Apple Watch vo fiškálnom roku 2016 klesli oproti roku 2015, kedy boli v predaji len 8 mesiacov,“ píše analytik vo svojej správe. Či sa Apple rozhodne konečne odhaliť čísla u Apple Watch, uvidíme už 27. októbra, kedy Apple oznámi finančné výsledky.