To, čo sa pred dvoma rokmi zdalo ako šialený nápad, bolo možno naozaj šialeným nápadom. Myslí si to asi aj Apple, ktorý sa pokúsil dostať do módneho sveta luxusných hodiniek. Neúspešne.
Vrcholom modelovej rady prvej generácie hodiniek od Applu bola Apple Watch Edition z 18-karátového zlata, ktorá sa predávala za cenu od 10 tisíc do 17 tisíc amerických dolárov. Koľko takýchto modelov spoločnosť predala sa môžeme len domnievať, Apple sa však naozaj snažil preraziť vo svete módy a luxusu. V rámci marketingovej kampane napríklad rozdával zlaté hodinky celebritám ako Beyoncé, či módnemu návrhárovi Karlovi Lagerfeldovi.
Zlaté Apple Watch Edition sú však teraz mŕtve. Nenájdete po nich stopy ani na stránkach Applu, ani v jeho obchodoch. Nahradil ich nový, keramický model, ktorý stojí len zlomok ceny. Tá bude začínať na 1 249 dolároch.
Presvedčiť milovníkov drahých mechanických hodiniek, ktoré reprezentujú značky so storočnou tradíciou, bol zrejme ťažký oriešok aj pre Apple. Hlavne keď vezmeme do úvahy, že 10-tisícové Apple Watch, ktoré sú v podstate počítačom obaleným do zlatého rúcha, asi ťažko za dvadsať rokov darujete svojim potomkom. K instantnej zastaralosti prvej generácie ostatne prispel aj fakt, že nové dvojjadrové procesory nájdeme už vov šetkých modelových radách.
Ani to však Applu nezabránilo na stredajšej keynote porovnávať sa s poprednými švajčiarskými značkami. Spoločnosť nezabudla uviesť štatistiku predajnosti hodiniek po celom svete. V tej sa v ziskovosti umiestnila na druhom mieste, hneď po Rolex.