Pracovať v Appli je snom mnohých fanúšikov jablčnej firmy. Niekomu viac vyhovuje práca s ľuďmi a tak by ho potešila práca v Apple Store. Lenže nie všetko tam ide podľa predstáv. Keď sa z času na čas objaví nepríjemný zákazník, musíte sa vyvarovať slovíčku “NIE”. Negatívna odpoveď v Apple Store jednoducho neexistuje.
Aspoň to tvrdí istý bývalý zamestnanec, ktorý v spoločnosti pracoval v pozícii vedúceho Genius Baru po dobu 5 rokov: “V žiadnom prípade sme nemohli zamestnancovi narovinu povedať: ‘Nie, nedokážeme vám s tým pomôcť’. V niektorých prípadoch to komplikovalo situáciu. Napríklad jeden náš zákazník mal zaplatiť $199 za výmenu rozbitej obrazovky iPhonu, čo ho veľmi nahnevalo. Ak by nám zákazník povedal niečo v zmysle ‘Takže mi chcete povedať, že mi nedokážete pomôcť, nedokážete opraviť môj telefón?!’, tak sme boli učení odpovedať v zmysle: ‘Ale áno, môžeme vám s tým pomôcť a radi vám pomôžeme. Výmena stojí 199 dolárov.’ Takto sme niekedy behali v kruhoch.”
Zamestnanec, ktorý sa z bezpečnostných dôvodov nechal pomenovať Lucas, vraví, že takéto odnaučenie sa hovoriť Nie bolo súčasťou rozsiahleho výukového programu, ktorý sa konal v Cupertine alebo v Austine pre amerických uchádzačov o miesto zamestnanca Apple Store. Otázkou nakoniec ostáva, ako to je s “utajením pracovnej pozície” v prípade, že pracujete v Apple Store. Je totiž známe, že pracovníci, ktorí pracujú v kancelárskych priestoroch, majú zakázané hovoriť o Appli alebo budúcich plánoch spoločnosti čo i len so svojimi najbližšími.