Hudobná služba Spotify za uplynulé dva roky strojnásobila počet svojich platiacich zákazníkov, rýchlemu rastu nezabránilo ani spustenie konkurenčnej Apple Music. Práve naopak.
Viceprezident švédskej spoločnosti, Jonathan Forster, sa pre Reuters vyjadril, že spustenie Apple Music pomohlo zvýšiť viditeľnosť aj ostatným hudobným službám, čo viedlo k rýchlejšiemu rastu ako v minulosti.
“Je skvelé, že v hre je aj Apple, nepochybne zviditeľňujú streamovanie. Je ťažké vybudovať celé odvetvie sám.”
“Odkedy bola spustená Apple Music, rastieme a získavame predplatiteľov rýchlejšie ako predtým.”
“Bolo by strašné, keby sme si len navzájom kradli zákazníkov a potom zistili, že existuje nejaký strop v podobe 100 miliónov používateľov – nemyslím si, že je to tak.”
Spotify pred pár týždňami dosiahlo hranicu 30 miliónov platiacich používateľov – veľký nárast oproti 20 miliónom minulý jún a presne dvojnásobok oproti máji 2014. Počet používateľov bezplatnej verzie medzitým za uplynulý rok narástol zo 75 miliónov na takmer 100 miliónov. Napriek tomu však Spotify aj naďalej zostáva v strate, najmä kvôli drahým zmluvám s vydavateľstvami a z nich vyplývajúcim poplatkom pre interpretov.
Apple Music má momentálne 13 miliónov platiacich používateľov a keď vezmeme do úvahy aj čísla za predošlé mesiace, služba rastie podobne rýchlo ako švédske Spotify.