Podiel iPhonu a hodiniek Apple Watch na trhu za uplynulý štvrťrok poklesol, dôvodom je rastúca konkurencia v podobe Android Wear a celková stagnácia trhu.
Podľa najnovších dát od analytických firiem iPhone za posledné tri mesiace klesol na 15,3 % podielu svetového trhu. Utorkové čísla predajnosti od Applu túto skutočnosť potvrdzujú, zo 61 miliónov v roku 2015 predané iPhony klesli na 51 miliónov. Apple však v tomto segmente nie je jediný, kto stagnuje.
Celkovo sa za minulý kvartál predalo 334,9 miliónov smartfónov, čo je ročný nárast len 500 tisíc kusov. Samsung pokračuje vo svojej vedúcej pozícii a oproti minulému roku klesol len o desatinu percenta – na 24,5 % celkového trhu. Top päťku uzatvárajú čínsky výrobcovia Huawei, OPPO a Vivo. Huawei vzrástol z 5,2 % na 8,2 % a OPPO a Vivo z rebríčka vytlačili Lenovo a Xiaomi.
Podiel na trhu klesol aj pre Apple Watch. Aj keď ide naďalej o zďaleka najpopulárnejší model inteligentných hodiniek, ich percentá podľa firmy Strategy Analytics klesli z 63 % na 52,4 %. Dôvodom mala byť zvýšená konkurencieschopnosť zo strany výrobcov Android Wear hodiniek. Podľa prieskumov Apple v prvom kvartáli predal 2,2 milióna kusov, na druhom mieste sa umiestnil Samsung s 600 tisíckami a všetci ostatní výrobcovia predali dokopy 1,4 miliónov kusov.
Dôvodom tohto poklesu bude jednoznačne aj absencia druhej generácie, Apple Watch v apríli oslávili rok svojej existencie, no nový model sa očakáva najskôr na jeseň. Priniesť by mohol Face-Time kameru, tenšie telo, väčšiu nezávislosť od iPhonu, či dokonca pripojenie na mobilnú sieť, odhady si však v tomto prípade často protirečia.
Apple Watch 2 budú len vnútorným upgradom, redizajn nás zrejme čaká až v roku 2017