Foxconn chce odkúpiť firmu Sharp

Neskoršie v januári sme sa dozvedeli, že Foxconn, dodávateľ dielov pre Apple vytvoril ponuku, v ktorej ponúka 5.3 miliardy dolárov za odkúpenie japonskej firmy Sharp. Podľa informácií od Nikkei Asian Review sa spoločnosť Sharp rozhodla a prijala ponuku od Foxconnu a to v novej cene, ktorá dosahuje 6,2 miliardy dolárov. Sharp má v pláne celkovú zmenu svojich operácií, hneď ako bude pod krídlami firmy Foxconn. Napriek zisťovaniu, bližšie podmienky kúpy zatiaľ nie sú známe. Firma Sharp dostala dve ponuky. Sharp si mohla vybrať ponuku odkúpenia od Foxconnu, alebo pomoc od Inovation Network Corporation of Japan, kde by získala podporu vo výške 2,7 miliardy dolárov a pôžičku vo výške 1,8 miliardy dolárov.

160224232851-sharp-electronics-780x439

V súčasnosti je firma Sharp hlavným dodávateľom LCD displejov pre Apple. V minulosti bola vedúcim výrobcom televízií, audio vybavenia a ďalších výrobkov. Firma už niekoľkokrát tvrdo spadla a stratila takmer 1,9 miliardy dolárov na konci fiškálneho roka. Taktiež je známe, že firma Sharp musí zaplatiť dlh, ktorý si požičala a to vo výške 4,3 miliardy dolárov. Foxconn oznámil, že je ochotný tento dlh prezvať a vyplatiť. Nie je zatiaľ známe, aké plány má Foxconn s firmou Sharp, ale pravdepodobne sa budú výrobky Foxconn predávať pod práve odkúpenou značkou.

hi-852-foxconn-workers

Krátko po tom, čo bolo oznámené odkúpenie firmy Sharp, spoločnosť Foxconn oznámila pozastavenie podpisu zmluvy, keďže sa ukázali dlžoby firmy Sharp, o ktorých Foxconn nevedel. Foxconn oznámil, že nepodpíše zmluvu, dokým nebudú všetky detaily zmluvy jasné. Sharp teda musí vyriešiť všetky svoje dlhy predtým, ako podpíše zmluvu so spoločnosťou Foxconn.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple Intelligence neláka zákazníkov prejsť na iPhone

Nástup pokročilých jazykových modelov typu ChatGPT prináša viacero benefitov pre ľudí pracujúcich v rôznych odvetviach. Je preto pochopiteľné, že firmy ako Meta, Google či Apple zacítili príležitosť využiť tieto technológie na vlastné obohatenie. Apple však naskočil na vlak neskoro a je to poznať.
pokračovanie článku

Sygic GPS Navigácia využíva inovatívnu lokalizačnú technológiu what3words – optimalizuje navigačné zážitky pre používateľov na celom svete

Spoločnosti Sygic a what3words na veľtrhu CES 2025 v Las Vegas oznámili integráciu so službou Sygic GPS Navigation. Po niekoľkých rokoch úspešných partnerstiev v oblasti navigačných riešení Sygic pre odvetvia verejnej dopravy, automobilového priemyslu, doručovania a stavebníctva, je teraz inovatívna lokalizačná technológia what3words k dispozícii pre používateľov aplikácie Sygic GPS Navigation.