Minulý týždeň sa začali vynárať správy o rastúcej nespokojnosti majiteľov iPhonov, ktorých zariadenia sú natrvalo znefunkčnené kvôli bezpečnostnému protokolu zabudovanému v iOS.
Takzvaná “chyba 53” slúži na ochranu proti kompromitovaniu citlivých údajov, konkrétne odtlačku prsta, no okrem iPhonov s neautorizovane vymenenými Touch ID môže teoreticky zastihnúť aj tie s pokazeným senzorom. Apple o “funkcii” vopred nevaruje.
Toho sa chytila právnická firma v Seattli, ktorá už pripravuje hromadnú žalobu a na svojich stránkach nabáda ľudí k podpísaniu petície. Podľa firmy Apple porušuje americké zákony na ochranu spotrebiteľov tým, že zákazníkov nepriamo núti využívať ich vlastné a častokrát drahšie servisné služby.
Podobne sú na tom právnici v Londýne, konanie Applu by podľa nich v miestnej legislatíve dokonca mohlo hraničiť s trestným činom poškodenia cudzieho majetku. Apple v súčasnosti vyzýva zákazníkov, aby ich v prípade chyby kontaktovali. Či však ponúka konkrétne riešenie, alebo len zľavu na nový telefón, je otázne.