Apple je známy svojou prísnou politikou pre schvaľovanie aplikácií pre iOS zariadenia pridávaných do App Store. Ako sa však ukazuje, aplikácie nie sú jedinou oblasťou, v ktorej si Apple presadzuje nadštandardné kontroly. Vysoké a občas možno netradičné nároky pri schvaľovaní zo strany Apple totiž donútili firmu Adidas zmeniť rozhodnutie a po niekoľkých neúspešných pokusoch stiahnuť kampaň v hodnote viac ako 10 miliónov USD z platformy pre mobilné reklamy od Apple – iAds.
Problémom mal byť samotný Steve Jobs a jeho snaha mať nad všetkým kontrolu. Nemecký výrobca športového náčinia sa svoj návrh reklám rozhodol z iAds stiahnuť po troch odmietnutých pokusoch. Pre chýbajúce vyjadrenia Applu či Adidasu je však ťažko súdiť, či je chyba v prehnanej kontrole Applom alebo sa Adidas snažil pretlačiť cez iAds skutočne nevhodnú reklamnú kampaň.
Adidas nie je prvou firmou, ktorá stiahla svoju kampaň z iAds, rovnako skončila aj snaha firmy Chanel. Apple ešte stále nezverejnil postup schvaľovania reklám, a preto zostávajú konkrétne príčiny záhadou. Firmy, ktoré majú záujem o umiestnenie svojich reklám v iAd programe sa sťažujú aj na chýbajúcu kontrolu toho, kde sa ich reklamy zobrazujú, chýbajúcu podporu nástrojov tretích strán a ďalšie problémy.
Adidas využíva aj služby App Store, kde ponúka svoju aplikáciu miCoach, ktorá je bezplatnou alternatívou pre športovcov, ktorým nevyhovuje Nike+, prípadne preferujú nemeckú značku.
komentáre
trochu off topic, ale spominate miCoach,
paradna aplikacia, nie len ze robi zber dat a statistiky z toho (co robi aj nike+). ale aj umoznuje vytvorit individualny plan s jednotlivymi treningami, monitoruje pokrok a koucuje. A je to zadarmo :)
len tak dalej Stevo, ved cely svet si iba ty :)
Apple je predsa uzko spate s nike takze sa ani necudujem ze adidas ma problem u nich nieco presadit :P….ved ked si vsimnete v kamennych obchodoch nike sa nachadzaju jedine kompy od apple..v nike store na nete najdete v ponuke ipody touch a tak podobne cize tak :)
to je tak ked jeden kokos rozhoduej co je spravne podla toho co sa jemu samotnemu paci….to uz je sekta a nie firma