Príbeh jednej ženy zmenil politiku predaja iPadov v USA

Vzhľadom na to, že iPad sa začal predávať najprv len v USA, sa Apple kvôli obavám z veľkého exportu do krajín, kde ešte iPad dostupný nie je, rozhodol umožniť nakupovanie výlučne prostredníctvom platobných kariet. Vďaka tomu bolo jednoduché sledovať počet predaných iPadov na osobu, ktorý je obmedzený na dva kusy. V nasledujúcej reportáži máte možnosť vidieť, ako jediná žena môže zmeniť politiku obrovskej spoločnosti:

Všetko zmenila telesne postihnutá Američanka Diane Campbell, ktorá sa napriek obmedzeným príjmom rozhodla minúť našetrených 600 USD na kúpu iPadu. Keďže mala k dispozícii len hotovosť, personál obchodu v Sillicon Valley jej iPad nepredal. Príbeh zachytil v reportáži aj televízny program ABC, v ktorom Diane objasnila, že jej záujmom skutočne nie je iPad ďalej predávať. Reakcia Applu netrvala dlho a vďaka Diane si už každý bude môcť v USA zakúpiť iPad aj bez platobnej karty. Jedinou podmienkou je registrácia iTunes konta s iPadom priamo v obchode, čo však vzhľadom na to, že iPad nie je možné bez aktivácie v iTunes spustiť, nie je až takou prekážkou. Apple tak vyhovel zákazníkom, a zároveň neprišiel o možnosť sledovať počet predaných tabletov na osobu. Vrámci medializácie prípadu nakoniec Diane Campbell obdržala od Apple ako ospravedlnenie za ťažkosti svoj nový iPad úplne zadarmo, ktorý bol dvoma zamestnancami Applu dovezený priamo k nej domov. Kiež by všetky príbehy mali také šťastné konce ako tento.

komentárov
  1. Zaujímavé, keby to bolo u nás, tak niektoré firmy, nie že by to nedali zadarmo, ale dokonca by zákazníka zažalovali, v tom lepšom prípade :)

    0
    0
  2. Teraz sa podme vsetci objat a spolocne podakujme nasmu skvelemu applu za tento bohemsky pocin.
    Nevadi za politika apple je taka ako je, ze obmedzuje kde sa len da a prakticky kazdemu diktuje ako kupit ich vyrobky, kolko kusov kupit, aky software pouzivat, kedy pouzivat, co je tabu (flash) atd atd.

    Hlavne ze tu mame pribeh ako z rozpravky so stastnym koncom o jednej postihnutej zene a jej ipade.
    Apple sa zachoval ako sa zachoval iba preto tak, ze darovat jeden ipad je lacnejsie ako potom celit nejakej nezmyselnej zalobe kde by cvakol iny balik penazi.

    0
    0
  3. akurat som zvedavy ako ten ipad bude teta pouzivat a s cim synchronizovat ked tusim na macrumors pisali ze si chcela kupit ipad ako svoj prvy pocitac… ked to zisti tak zazaluje apple a sam steve jej domov donesie zadara aj novy imac. predpokladam ze pripojenie na internet doma ma…

    0
    0
  4. Jedna žena nič nezmenila. Boli to médiá. Médiá v dnešnej dobe sú jediný účinný prostriedok schopný vyvinúť dostatočný tlak na verejnosť/vlády/korporácie, aby niečo zmenili. Médiá dokážu rozpútať alebo ukončiť vojnu. Len toľko.

    0
    0
  5. poznámka k romi-ho vyjadreniu,

    tak to fungovalo za socializmu, až na to že sa Hapy End nekonal.
    Teda nič nové pod slnkom.

    0
    0
  6. Velmi lacna a ucinna reklama. Ci uz iPadu, ci uz zmeny jeho nakupovania. :) Kolko sekund dostal Apple na obrazovku za kolko dollarov? :))

    0
    0
  7. 2 dex: Přesně tak, souhlasím. Média jsou schopna velmi dobře manipulovat s veřejným míněním, přesně podle zadání sponzorů nebo vlastníků televize/zpravodajského serveru/novin…

    Zamlčet o čem mluvit nechceme, zvýraznit to o čem mluvit chceme. To je nejsmutnější. Dnešní média dokáží díky pečlivému výběru udělat z reality naprosto překroucenou a upravenou variantu téhož, pouhým protežováním vybraných témat. Dokáží ignorovat jakýkoli velký problém a naopak zvýraznit nějakou kravinu ve stylu “chléb a hry” aby se měl “plebs” čím zabavit a nad čím přemýšlet.

    Někdy je to k užitku, jako u této paní, ale i tak se nabízí konspirační otázka, kdo z konkurentů Apple se rozhodl zvýraznit právě tento “srdceryvný” příběh. ;)

    0
    0
  8. je to neslychana drzost co apple predvadi jak urcuje jaky SW muze zakaznik pouzivat adt. iPad mam je jeto hracka pro deti a pro par fandu jako “jsem byl ja ,ale stim je konec od applu si uz nikdy nyc nekoupim nechci byt zarazen tupohlavem stade s kterym muze naky podnikatel manipulovat jak se mu zliby

    0
    0
  9. @ Petr

    Spamataj sa! To nie je ziadna drzost. Apple si moze zakazovat co len chce-nikto ta predsa nenuti aby si si od nich nieco kupoval. Hovorite, ze iba Apple fanboys ho maju radi a ako ho ten hrozny a zlocinencky Apple obmedzuje v softwari, ALE voila aj napriek tomu sa len v USA predava v milionoch.

    @ Rado

    Nemas pravdu. Ty ani nikto iny si iPad neMUSI syncovat s pocitacom. On sam o sebe funguje, a ked pani bude chciet nejake filmy tak si ich tam da priamo z iTunes na iPade. To iste plati pre hudbu, knihy a aplikacie. A ked niekedy bude major update tak jej to s radostou urobia v Apple Store.

    0
    0
  10. @ Jakob.

    Nemas celkom pravdu. Apple (ani ina firma) si nemoze robit co chce. Tak napriklad v EU ti nemozu ako zakaznikovi nieco nepredat, ked to bezne predavaju. Rovnako nemozu od teba nezobrat hotovost. Rovnako firma ta nemoze ako zamestnanca nutit, aby si mal baknovy ucet, lebo v hotovosti ti nevyplatia plat. A tak to ma byt. Neviem ako to je v USA, ale kazdopadne je dobre, ze firmy si aspon v EU nemozu robit uplne co sa im zachce.

    0
    0
  11. Peter
    bohuzel evropa je jiny svet. V americe plati kazdy kartou a je tam celkem neslusnosti zaplatit v hotovosti (a to neprehanim, kdo tam chvili byl tak vi). Tohle se netyka jen Apple jak se pro nas evropany muze zdat.

    0
    0
  12. Peter: Asi je rozdíl mezi zákoníkem práce a obchodním vztahem. Mě třeba půjčovna Hertz v Paříži odmítla půjčit auto, pokud jsem ji nezaplatil kartou. Hotovost je nezajímala. Jelikož už se to provozuje takto hodně dlouho (i v USA ti auto bez karty nepůjčí, na Amazonu hotovostí také nezaplatíš), tak zřejmě na toto mají firmy (nejen v USA) právo.

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť