Finančné výsledky za ostatné kvartály jasne ukazujú, že predaje iPadov stagnujú až klesajú. Jedným z problémov je dlhší cyklus výmeny, keď sú majitelia iPadov spokojní s jednou generáciou dlhšie ako napríklad v prípade smartfónov. Ďalším problémom môže byť kanibalizmus smartfónov s väčšími uhlopriečkami, ktoré mnohým používateľom stačia a tablet sa im už potom zdá byť zbytočný. Práve preto má Apple podľa dostupných informácií predstaviť väčší iPad Plus/Pro, ktorý by mal zaujať kreatívnych profesionálov. Tým však snahy o oživenie predaja iPadov nekončia.
Apple údajne pracuje v rámci programu Mobility Partner Program s viac ako štyridsiatimi technologickými spoločnosťami na tom, aby spravili z iPadu ešte lepší pracovný nástroj. Práve korporátna sféra je pre Apple veľmi atraktívna, o čom svedčí aj spolupráca s IBM v tejto sfére. Technológie štandardne používané na pracoviskách by mali nahradiť práve mobilné zariadenia ako iPad, v ktorých ma Apple na vrch. Apple v rámci programu pomáha aj pri vývoji aplikácií, ich vzájomnom prepojení a kompatibilite. Samotný program je však zahalený rúškom tajomstva a zoznam spoločností, ktoré sa ho zúčastňujú, nie je verejný.