Analytická firma Canalys zverejnila svoje výsledky ohľadom podielu predaných smartfónov na čínskom trhu, podľa ktorých Apple stratil prvú pozíciu, ktorú si držal od posledného kvartálu minulého roku. V druhom kvartáli 2015 sa do popredných priečok pretlačilo Xiaomi s údajným 15,9% podielom a v tesnom závese za ním Huawei s 15,7 %. Presný podiel Applu na čínskom trhu firma neuvádza, no odhady z iných zdrojov naznačujú, že ide okolo o 12 %.
Za zmenou vedúcich pozícii stojí s najväčšou pravdepodobnosťou vysoká saturácia trhu a neustály cenový boj zo strany miestnych výrobcov. iPhone 6 je však už vyše 10 mesiacov starý a enormný rast, ktorý spoločnosť zaznamenala minulý rok sa rýchlo spomaľuje, obzvlášť s novými modelmi hneď za rohom. Za zmienku však stojí fakt, že Apple svojou cenovou politikou mieri na vyšší segment trhu, čo sa odzrkadľuje aj v obrovskom náskoku čo sa týka ziskov. V tom istom kvartáli zaznamenal Apple v Číne 112% nárast príjmov a nedávne prieskumy dokonca ukazujú, že spoločnosť berie až 92 % všetkých ziskov z globálneho trhu so smartfónmi.