Apple získal ocenenia za najlepšie marketingové a podnikateľské aktivity desaťročia podľa AdweekMedia

V oceňovaní toho najlepšieho z ostatného desaťročia (Best of the 2000s) vyhlásila spoločnosť AdweekMedia víťazov. Pravdepodobne vás neprekvapí, že Apple si odniesol ocenenia hneď v niekoľkých kategóriách ako najlepší obchodník, produkt, značka, reklamná kampaň, digitálna reklamná kampaň a „Out-of-House“ reklama.

Obchodník desaťročia (Marketer of the Decade) – Steve Jobs

Adweek nezabúda na to, ako Steve Jobs vytiahol Apple v 90. rokoch z krízy a priviedol na cestu jedného prelomového produktu za druhým. Jeho osobnosť je vnímaná ako ikona, je vizionárom a „nemá strach z prekážok na ceste úspechu“.

Značka desaťročia (Brand of the Decade) – Apple

Na tomto ocenení má bezpochýb veľký podiel samotný S. Jobs. Apple si dokázal vybudovať veľkú základňu loajálnych zákazníkov a vytvoriť medzi nimi a produktmi Apple emotívnejšie spojenie.

Produkt desaťročia (Product of Decade) – iPod

iPod zmenil pohľad ľudí na to, ako by mal hudobný prehrávač vyzerať. Jeho úspech je často prirovnávaný k Walkmanu od Sony z 80. rokov.

Kampaň (Get a Mac), „Out-of-Home“ reklama (iPod Silhouettes) a digitálna reklamná kampaň (Nike Plus) desaťročia

Od čias reklamnej kampane Think Different bola reklama neoddeliteľnou súčasťou spoločnosti Apple. Reklamné kampane Apple sa dostávali zároveň do kultúrneho povedomia ľudí. Okrem Think Different to platí aj pre Get a Mac či iPod Silhouettes reklamy – stali sa hlavnými témami večerných programov, cieľom nespočetného množstva paródií a spustili vlnu marketingu, za ktorý už Apple nemusel zaplatiť ani cent.

Apple siluety

Kompletný zoznam všetkých kategórií a ich víťazov nájdete na oficiálnych stránkach ocenení.

komentáre
  1. Po tom ako som si kupil knižku “Jak myslí Steve Jobs” a začal ju čítať si myslím, že niet pochýb o tomto ocenení. Steve je proste marketingový borec. Vie ako obalamutiť ľudí, aby milovali každý (alebo aspon skoro každý :D) výrobok od jablka. Toto ocenenie Applu ako aj samotnému S. patrí oprávnene.

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

V roku 2023 generovalo 69 herných spoločností na Slovensku obrat vo výške 70 miliónov EUR, herný priemysel zaznamenal prvý výraznejší pokles

Slovenský herný priemysel zaznamenal v roku 2023 prvýkrát výraznejší pokles. Celkový obrat klesol z 77,1 milióna EUR v roku 2022 na 70 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 69 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 1017 pracovníkov, čo taktiež predstavuje pokles oproti 1080 v roku 2022.
pokračovanie článku

Na internete sa objavil unboxing MacBook Pro s M4 procesorom

Spoločnosť Apple túto jeseň predstavila iba časť noviniek na čele s iPhone 16, v blízkej dobe k nim však doplní nové počítače a tablety. Jedným z plánovaných a zatiaľ nepredstavených zariadení je aj MacBook Pro s čipom M4. Ten sa však už teraz objavil na internete.
pokračovanie článku

Microsoft končí s výrobou HoloLens 2

Priestorové rozhranie, ale aj málo aplikácií a príliš vysoká cena a obmedzená dostupnosť na to, aby sa produkt masovo rozšíril. Tentoraz nejde o kritiku Apple Vision Pro, reč je o Microsoft HoloLens 2.