V oceňovaní toho najlepšieho z ostatného desaťročia (Best of the 2000s) vyhlásila spoločnosť AdweekMedia víťazov. Pravdepodobne vás neprekvapí, že Apple si odniesol ocenenia hneď v niekoľkých kategóriách ako najlepší obchodník, produkt, značka, reklamná kampaň, digitálna reklamná kampaň a „Out-of-House“ reklama.
Obchodník desaťročia (Marketer of the Decade) – Steve Jobs
Adweek nezabúda na to, ako Steve Jobs vytiahol Apple v 90. rokoch z krízy a priviedol na cestu jedného prelomového produktu za druhým. Jeho osobnosť je vnímaná ako ikona, je vizionárom a „nemá strach z prekážok na ceste úspechu“.
Značka desaťročia (Brand of the Decade) – Apple
Na tomto ocenení má bezpochýb veľký podiel samotný S. Jobs. Apple si dokázal vybudovať veľkú základňu loajálnych zákazníkov a vytvoriť medzi nimi a produktmi Apple emotívnejšie spojenie.
Produkt desaťročia (Product of Decade) – iPod
iPod zmenil pohľad ľudí na to, ako by mal hudobný prehrávač vyzerať. Jeho úspech je často prirovnávaný k Walkmanu od Sony z 80. rokov.
Kampaň (Get a Mac), „Out-of-Home“ reklama (iPod Silhouettes) a digitálna reklamná kampaň (Nike Plus) desaťročia
Od čias reklamnej kampane Think Different bola reklama neoddeliteľnou súčasťou spoločnosti Apple. Reklamné kampane Apple sa dostávali zároveň do kultúrneho povedomia ľudí. Okrem Think Different to platí aj pre Get a Mac či iPod Silhouettes reklamy – stali sa hlavnými témami večerných programov, cieľom nespočetného množstva paródií a spustili vlnu marketingu, za ktorý už Apple nemusel zaplatiť ani cent.
Kompletný zoznam všetkých kategórií a ich víťazov nájdete na oficiálnych stránkach ocenení.
komentáre
A už ste viděli toto s Anetou Langerovou?
Po tom ako som si kupil knižku „Jak myslí Steve Jobs“ a začal ju čítať si myslím, že niet pochýb o tomto ocenení. Steve je proste marketingový borec. Vie ako obalamutiť ľudí, aby milovali každý (alebo aspon skoro každý :D) výrobok od jablka. Toto ocenenie Applu ako aj samotnému S. patrí oprávnene.