Čo sa skrýva pod oponou – Apple otvoril najväčší Apple Store, mení sa taktika predajov

O pripravovanom novom Apple Retail Store sme vás už informovali, no z dostupných fotografií ešte nebolo zrejmé, čo sa „skrýva za oponou“. Oficiálne otvorenie obchodu pre verejnosť sa uskutoční v sobotu, no novinári a pozvaní hostia mali možnosť vidieť tento megalomanský skvost už dnes.

Dojmy návštevníkov sa zhodujú v jednom. Ide o doteraz jednu z najväčších stavieb Apple. Veľká sklenená konštrukcia (vrátane strechy) je v noci vysvietená a viditeľná zo vzdialenosti niekoľkých blokov. Dominantou je žiariace logo spoločnosti. V porovnaní so známou Apple „kockou“ na 5th Avenue v New Yorku by sa do tejto predajne vošlo 11 takých kociek. Ďalšie poschodie tejto predajne je podobne ako na 5th Avenue ukryté pod zemou – po zídení točitých sklenených schodov sa dostanete do podzemia, kde sú vystavené produkty. Celá budova pôsobí chladno – kamenné steny, sklo a veľký priestor údajne nevyvolávajú žiadne pocity. Jediným životom by mali byť produkty. Manhattanský obchod bude zamestnávať cez 200 zamestnancov.

Apple Store na Manhattane

S tým súvisia správy o tom, že sa Apple chystá otvárať v budúcom roku viac a najmä omnoho väčšie Apple predajne po celom svete. Apple tak chce dominovať aj v tejto oblasti a upútať pozornosť potencionálnych zákazníkov už pri prvom pohľade na obchod. Záujem verejnosti o túto predajňu je okrem iného výbornou marketingovou odpoveďou na snahu Microsoftu o otváranie svojich vlastných značkových predajní.

Viac obrázkov nájdete v pokračovaní článku a v galériách serverov GizmodoifoAppleStore.

Apple Store na Manhattane
Apple Store na Manhattane
komentárov
  1. Ten Apple store je krasny, ale neviem co sa stane, ak by z okolitych budov niekomu napr. vypadlo kladivo apod.??
    Sklo je nadherne ale neprakticke….

    0
    0
  2. Radost byt zamestnancom Apple. Keby to bolo slusne platene, tak byt za tym genius barom by mozno bola aj moja vysnivana praca :)

    0
    0
  3. ine pokrytectvo, tento apple, rovnako ako clen spravnej rady al gore. webstranka applu je prespikovana ochranou zivotneho prostredia a zodpovednym enviro spravanim, ale ked pride na konkretne skutky, tak postavia stavbu, kde to svieti ako vianocny stromcek.

    0
    0
  4. @.alex13.11.2009 o 22:40
    duta sklenena vyplnl osvetlovacich telies roznych tvarov je naplnena elektrochemickou biomasou kt svetielkuje a cela budova je napajana jednym ipodom :)
    akurat to dost smrdi, takze museli vyvinut inteligentny odsavaci system, kt je regulovany jednym macom mini kt je este o poschodie nizsie ako predajna ;)

    0
    0
  5. v amerike je vsetko pokrytectvo. Kazdy sa snazi v amerike vsetko skryt za enviromentalistiku, je to proste in.
    Napr. taky Oracle. Vymyslel, ze na skoleniach na Oracle Univeristy prestane davat studentom knihy v tlacenej forme a da len v elektronickej. Samozrjeme prvotny zamysel nie je nic ine, ako setrenie nakladov.
    Lenze poznamky na skoleni sa najlepsie robia do materialov. Takze si ich nevytlaci oracle, ale samotny zakaznik. Nakoniec zo setrenia lesov nie je nic… vsetko je len otazka interpretacia…. a myslim,z e v US by sa naslo spusta daleko bizardnejsich pripadov

    0
    0
  6. Obchody apple su v zahranici v inej kvalite ako u nas.. A to nevravim o stavbe, ale vela veci k dispozicii na hranie, ochotna obsluha, rychla.. Bol som prekvapeny.. Viem ze obsluha je trenovana, ale preco u nas nieje? :)

    0
    0
  7. .alex

    poviem Ti ze mam HP nabijam ho 2hodiny nesvieti a vydrzi 2hod. na batt.
    mam apple nabijam ho 2hod. vysvieteny je jak vanocny stromecek na 5th av. a to 5 – 6 h na bateriu.
    kto teda je alebo nie je enviro????

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple Intelligence neláka zákazníkov prejsť na iPhone

Nástup pokročilých jazykových modelov typu ChatGPT prináša viacero benefitov pre ľudí pracujúcich v rôznych odvetviach. Je preto pochopiteľné, že firmy ako Meta, Google či Apple zacítili príležitosť využiť tieto technológie na vlastné obohatenie. Apple však naskočil na vlak neskoro a je to poznať.
pokračovanie článku

Sygic GPS Navigácia využíva inovatívnu lokalizačnú technológiu what3words – optimalizuje navigačné zážitky pre používateľov na celom svete

Spoločnosti Sygic a what3words na veľtrhu CES 2025 v Las Vegas oznámili integráciu so službou Sygic GPS Navigation. Po niekoľkých rokoch úspešných partnerstiev v oblasti navigačných riešení Sygic pre odvetvia verejnej dopravy, automobilového priemyslu, doručovania a stavebníctva, je teraz inovatívna lokalizačná technológia what3words k dispozícii pre používateľov aplikácie Sygic GPS Navigation.