Americké úrady vyšetrujú prístup Applu k predplatnému predávanému cez App Store

Ekosystém hardvéru a softvéru od Apple, vrátane App Store, je jednou z najväčších výhod tejto značky. V App Store nájdete len aplikácie, ktoré spĺňajú prísne pravidlá Apple a prešli vstupnou kontrolou, ktorá by mala zaručiť vysokú kvalitu a bezpečnosť. Apple to však samozrejme nerobí zadarmo. Zo všetkého, čo sa cez App Store predá, dostáva 30 %. To platí aj pre automaticky obnovované predplatné. Najmä po spustení hudobnej streamovacej služby Apple Music sa však mnohí pýtajú, či sú tieto podmienky férové. Apple Music totiž stojí 9,99 USD, teda rovnako, ako prémiová služba konkurencie, Spotify. Spotify je však nútené predávať kvôli 30 % podielu Apple predplatné cez App Store až za 12,99 USD, čo v pohľade zákazníkov robí z Apple Music lacnejšiu službu.

Práve na tieto praktiky upriamili americké úrady pozornosť a skúmajú, či sú v súlade s antitrustovými zákonmi. Apple v App Store taktiež zakazuje vývojárom a poskytovateľom predplatného propagovať svoju dostupnosť na iných platformách, odkazovať na svoje stránky a na predplatné predávané mimo App Store. Mnoho zákazníkov pochopiteľne ani nevie, že mimo App Store môžu získať niektoré predplatné lacnejšie. Istú rebéliu v tomto smere ukázalo Spotify tým, že predplatiteľom rozposlalo hromadný e-mail, v ktorom uvádza návod, ako ušetriť 3 USD za prémiovú službu Spotify mesačne. Stačí, ak si zrušíte predplatné v App Store, a aktivujete si ho cez stránky Spotify.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť