Môže za to jednak fakt, že spoločnosť ešte ani prvú generáciu nezačala predávať inde ako v USA, ale aj vysoká cena a zdá sa, že aj nízky dopyt. Ten je dokonca taký nízky, že Apple znížil objednávky u výrobcov a predajné očakávania znížil takmer o polovicu. Na slabom dopyte má podiel vysoká cena, slabá ponuka aplikácií a výdrž batérie, ale aj niektoré vlastnosti, ktoré jednoducho nemožno zmeniť – váha alebo prostá skutočnosť, že virtuálna realita môže spôsobovať nevoľnosti.
Druhá generácia produktu je preto takmer v nedohľadne. Už tak sa hovorilo, že nevyjde skôr ako budúci rok, a teraz je podľa novinára Marka Gurmana zrejmé, že vyjde až na konci roka 2026. Odvoláva sa tiež na plány spoločnosti Apple na najbližších 18 mesiacov, kde nie je žiadna zmienka o druhej generácii produktu.
Pre Apple je v tejto chvíli viac ako vylepšenie zariadenia dôležitejšie zníženie ceny, ktorá je oproti iným riešeniam šialene vysoká. Apple Vision Pro totiž začínajú na 3 499 dolároch, násobne viac oproti Meta Quest platforme. Cena konkurenčných riešení sa zrejme ešte zníži po tom, ako Meta uvoľnila operačný systém svojich headsetov aj pre ďalších výrobcov. Zásadným problémom však je, že inžinieri kalifornskej spoločnosti nateraz nemajú potuchy, ako docieliť zníženie ceny zariadenia so zachovaním zisku.
Analytik Ming-Chi Kuo na margo okuliarov tvrdí, že Apple môže priniesť výrazne vylepšený model až v roku 2027. Dovtedy sa chce firma podľa neho orientovať na znižovanie ceny a na zefektívnenie výroby.
Zdroj: Bloomberg