Po aktualizácií apky Twitter si spoločnosť od užívateľov začala pýtať povolenie na sledovanie správania pre relevantné reklamy na margo novej politiky Apple, ktorá sa zameriava na priehľadnosť dát, ktoré o užívateľovi rôzne spoločnosti zbierajú na marketingové účely.
Po aktualizácií apky na verziu 8.65, ktorá pridáva podporu pre Spaces sa postupne začnú užívateľom zobrazovať popup-y, ktoré si budú žiadať povolenie na sledovanie, aby tak „zobrazovali relevantné reklamy“. To znamená aj fakt, že Twitter bude môcť sledovať správanie užívateľa v iných aplikáciách a na webových stránkach.
Jednoducho povedané, apka Twitter bude môcť sledovať, čo robí užívateľ na internete, aké stránky pozerá (napríklad vyhľadáva na internete nový telefón) a čo najviac navštevuje. Apka tieto údaje odošle (za to získa odmenu) a následne sa v nej budú zobrazovať reklamy na produkty (v našom prípade napríklad ponuky telefónov), ktoré si užívateľ prezeral či už v inej apke alebo na webe.
Po kliknutí na „Pokračovať“ v popupe bude užívateľ presmerovaný na aktuálnu stránku „Priehľadnosti sledovania apkami“, kde môže požiadať „apku o nesledovanie“ alebo sledovanie povoliť.
Od apiek pre iOS je od vydania 14.5 (26. apríla) povinné „vypýtať si od užívateľa povolenie na sledovanie užívateľa medzi apkami a na webe“. Twitter ale do včerajška túto funkciu do svojej apky neimplementoval.
V porovnaní s inými apkami, zvolil Twitter jednoduchý informačný prístup. Facebook a Instagram, ktoré patria pod jednu spoločnosť sa vydali cestou „zastrašovania“, nakoľko podľa nich sledovanie správania užívateľov v apkách a na webe prináša spoločnosti zisky a teda sú vďaka tomu Facebook a Instagram „zdarma“.
Analytici predpokladajú, že až 96% užívateľov zakáže sledovanie správania v apkách a na internete a zvyšné štyri percentá užívateľov v USA necháva túto funkciu zapnutú po aktualizácii na iOS 14.5.
zdroj: MacRumors