Tim Cook vníma okuliare ako ultimátny produkt, pripravuje nové modely Vision Pro

Napriek tomu, že sa Apple Vision Pro nezapísali do dejín ako najúspešnejší nový produkt z dielne Applu, vedenie firmy sa produktu nevzdáva.

Netýka sa to iba softvérovej podpory. To, že tento rok uvidíme visionOS 3, nie je také prekvapenie ako fakt, že firma predsa len pracuje na novom hardvéri. Deje sa tak totiž iba pár mesiacov po zverejnení správy, že Apple ukončil výrobu prvej generácie Vision Pro a firma má prebytok vyrobených dielov pre aktuálne dostupný model. Je však možné, že tieto diely budú napokon využité aspoň pre jeden z pripravovaných variantov headsetu Vision Pro.

Mark Gurman z portálu Bloomberg vo svojom najnovšom newsletteri oznamuje, že Apple pracuje na novej, ľahšej a lacnejšej verzii Apple Vision. Vyriešili by sa tým dva najväčšie problémy súčasného modelu. Jeho celková váha aj s batériou presahuje 1 kilo, zatiaľ čo cena začína na 3 500 dolároch alebo 3 999 €. Presne tieto dva neduhy by mala vyriešiť odľahčená verzia, ktorá zrejme ponesie názov Apple Vision Pro 2.

Apple však experimentuje aj s ďalším produktom, ktorý by sme pokojne mohli nazvať Apple Vision Display. Jednalo by sa totiž výhradne o priestorový displej pre Mac. K pripojeniu by sa využívalo káblové pripojenie, zrejme cez Thunderbolt konektor. Benefitom by bola ultra-nízka odozva a teda práca s pripojeným Macom by bola omnoho plynulejšia a efektívnejšia oproti tomu, keď si užívateľ prepojí Mac s Vision Pro bezdrôtovo. Riešenie by bolo ideálne pre vybrané sektory, napríklad pre letecké simulátory alebo chirurgov, ktorí ak používajú priestorové okuliare pri operáciách, nemôžu mať oneskorenie.

Bloomberg píše, že tieto a ďalšie pripravované produkty z dielne Applu smerujú k ultimátnej vízii Tima Cooka, terajšieho CEO Apple. Jeho cieľom je totiž vyvinúť ľahké okuliare, ktoré by mohol užívateľ nosiť celý deň a užívateľ by v nich mohol používať softvér ako na ostatných zariadeniach. Zdroje zvnútra cupertinskej spoločnosti tvrdia, že Cook kladie vývoju okuliarov najvyššiu prioritu a údajne ho iné produkty, ako sú iPhone či Mac, až tak veľmi nezaujímajú. Konieckoncov, telefóny a počítač už dosiahli svoj technologický vrchol.

Ultimátnym cieľom aktuálneho šéfa Applu je však nielen priniesť na trh najlepší produkt, ale zároveň predbehnúť spoločnosť Meta. Koncern, ktorý má vo svojom portfóliu Facebook, Instagram, WhatsApp a okuliare, totiž aktívne investuje do virtuálnej a rozšírenej reality, kde pred rokmi odkúpila firmu Oculus. Firma sa okrem toho spojila s Ray-Ban. Hoci s nimi užívatelia môžu jedine fotiť a využívať AI, z produktu sa stal prekvapivý hit. Apple tak chce vyvinúť podobný, no podstatne lepší produkt. Do dosiahnutia tohto cieľa však treba vyriešiť niekoľko zásadných technologických nedostatkov. Sú nimi (drahé) displeje, výkonné no zároveň úsporné čipy, a miniatúrne batérie s celodennou výdržou.

Zdroj: Bloomberg

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť