Reč je samozrejme o reklamách. Nájdeme ich v každej bezplatnej aplikácii, je ich plný internet a napríklad taký YouTube je dnes v stave, kde si počas nepreskočiteľnej reklamy stihnete uvariť kávu a vyvenčiť psa. Ďalšou službou, ktorá si na seba bude musieť zarobiť s pomocou reklamy, budú zrejme Apple Maps.
Služba, ktorá začala priam katastrofálne, sa za ostatné roky dočkala výrazného pokroku a v posledných rokoch môžeme vidieť, že sa jej Apple začal venovať podstatne viac. Už v blízkej budúcnosti by sme sa mohli dočkať spustenia Look Around v ďalších krajinách sveta vrátane Slovenska, kde koncom minulého roka Apple mapoval prostredie s pomocou špeciálne vybavených áut aj chodcov. Samozrejme táto funkcia bude dostupná bezplatne.
Novinár Mark Gurman z portálu Bloomberg tvrdí, že Apple chce znížiť náklady na vývoj a prevádzku svojich máp pomocou reklám. Tento nápad mala firma už v roku 2022, no myšlienka bola uložená k ľadu a Apple sa k nej vrátil až teraz. Nápad je taký, že firmy by si mohli zaplatiť prednostné zobrazenie vo výsledkoch vyhľadávania, podobne ako to majú aj Waze, Google Maps, App Store alebo mnohé iné služby a webstránky. Nápad je veľmi jednoduchý, no stále vzdialený niekoľko mesiacov až rokov.
Firma totiž podľa novinára z Bloombergu na tomto systéme zatiaľ vôbec nezačala pracovať. Kód, ktorý by umožnil tieto reklamy zobrazovať, zatiaľ neexistuje a je otázne, kedy sa tak stane. Bude však veľmi zaujímavé sledovať, ako sa s tým Apple pohrá, najmä ak firma mieni uviesť apku Mapy aj v rámci novej generácie CarPlay. Mohlo by to otvoriť dvere zobrazovaniu reklamy priamo v moderných autách.
Zdroj: Bloomberg