S vyhlásením prišiel analytik Ming-Chi Kuo, odvolávajúc sa na svoj prieskum dodávateľského reťazca. Z neho vyplýva, že AI platforma Apple Intelligence nedokázala presvedčiť zákazníkov, aby si kúpili iPhone 16 alebo iPhone 16 Pro. Na vine je pritom samotný Apple.
Za prvé, v dobe, kedy Apple predstavil vlastnú platformu, firmy ako Samsung či Google už dávno predávali mobily s AI. Microsoft sa už dávno pohrával s integráciou Copilot balíka do sady Office alebo do systému Windows ako takého. A tá najzákladnejšia zložka, chatbot ChatGPT, bol dostupný v prehliadači, ale aj ako aplikácia pre Mac, iPhone aj Android. Bez nutnosti meniť zariadenie za novšie.
A keď už Apple konečne predstavil iPhone 16, všetok marketing sa sústredil na platformu Apple Intelligence, ktorá toho zatiaľ sľúbila viac, než priniesla. V EÚ bude dostupná až o pár mesiacov, a v USA zatiaľ ponúka iba časť funkcií. Viaceré ohlásené funkcie prichádzajú postupne a vyzerá to dokonca, že niektoré dorazia až po vydaní iOS 19. Toto pomalé spúšťanie a obmedzená dostupnosť sa prejavili na horšej reputácii Apple Intelligence.
Ming-Chi Kuo však nevraví, že by AI predstavovala neúspech. Je to skôr dôkazom, že firmy idúce po AI za účelom zisku, nemajú mať prehnané očakávania. Nepochybuje, že ľudia si nájdu cestu k AI, avšak netreba počítať s AI ako s dôvodom pre komerčný rast.
Zdroj: MacRumors