To sa však ľahšie povie ako spraví vzhľadom na náročnosť výroby a pokročilosť hardvéru, preto je otázkou, ako to chce Apple docieliť a o koľko chce okuliare zlacnieť. Produkt, z ktorého názvu zrejme vypadne „Pro“, sa bude odlišovať zrejme nižším rozlíšením displeja, slabším procesorom a očakáva sa aj možnosť využitia lacnejších zovňajších materiálov. Súčasný model má totiž telo z hliníku a skla, kým väčšina konkurenčných riešení je výrazne lacnejšia vďaka plastu. Touto cestou sa možno začne uberať aj Apple, ak si to bude situácia vyžadovať, hoci firma mienila eliminovať plasty zo svojho portfólia.
Firma by vo výsledku chcela dosiahnuť predajnú cenu okolo 2 000 dolárov, čo je takmer o polovicu menej v porovnaní so súčasným 3 500-dolárovým modelom. Pre firmu je dnes vytvorenie lacnejšieho modelu prioritou, keďže vysoká cena sa podpísala pod nízky dopyt. Agentúra IDC, o ktorej dáta sa mnohokrát opiera aj Apple, predpovedá, že spoločnosť Apple nedokáže tento rok predať viac ako 500 000 kusov okuliarov Vision Pro.
Novinár Mark Gurman vraví, že Apple po boku lacnejšieho modelu pracuje aj na druhej generácii Vision Pro, ktorá by sa mohla dostať na trh v roku 2026. Okrem toho pracuje na ďalšom projekte, a to inteligentných okuliaroch. Mali by mať podstatne jednoduchšiu funkcionalitu, nie veľmi vzdialenú okuliarom Ray-Ban Meta. Časť technológií by sa mohla dostať aj do slúchadiel AirPods, ktoré by po novom mohli obsahovať drobné kamery. Tie by mohli byť praktické najmä pre nevidiacich, keďže by im vedeli skenovať okolie a popisovať, aké objekty sa nachádzajú v ich blízkosti.
Zdroj: Bloomberg
komentár
Zabudnuty, uplne strateny a nezmyselny produkt – cele to skonci ako napriklad Touch Bar alebo butterfly klavesnica…