Apple Intelligence nebude dostupná v EÚ kvôli novým reguláciám

Tak sa zdá, že technologicky orientované regulácie EÚ majú ďalšiu obeť – Apple Intelligence.

Pred pár týždňami sme v súvislosti s WWDC 2024 a predstavením systému iOS 18 informovali o novej platforme Apple Intelligence. O umelej inteligencii, ktorá je úzko prepojená so všetkým vo vašich zariadeniach, vďaka ktorej nepôjde len o ďalší GPT model, ale o systém, ktorý dokáže pracovať s vašimi dátami. Teda, ak nie ste obyvateľom EÚ.

Apple totiž oznámil, že kvôli novému balíku regulácií, označovanom ako DMA, teda Zákone o digitálnych obchodoch, nebude Apple Intelligence dostupná v EÚ pri vydaní systému iOS 18, macOS Sequioa a ďalších. Spoločnosť si totiž nie je istá, či spôsob, akým je nová platforma nadizajnovaná, nie je v rozpore s miestnymi zákonmi.

„Kvôli neistotám v oblasti regulácií zo Zákona o digitálnom obchode, neveríme, že dokážeme tento rok priniesť našim užívateľom z EÚ tieto tri nové funkcie – iPhone Mirroring, vylepšenia v SharePlay zdieľaní obrazu a Apple Intelligence,“ prehlásil Apple pre Financial Times. Je tak možné, že trojica noviniek, alebo aspoň časť z nich, nebude dostupná v EÚ skôr ako v roku 2025.

Apple pritom ešte čaká pojednávanie s Európskou komisiou, keďže tá si nie je istá, či spoločnosť dodržiava nové pravidlá hry. EÚ má pritom v zuboch napríklad poplatok Core Technology Fee, ktorý spoločnosť zaviedla v reakcii na nutnosť otvoriť iPhone ostatným obchodom a možnosti sťahovania funkčných aplikácií z internetu.

Zdroj: MacRumors

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.