Apple dlží peniaze a ignoruje vývojárov hier z Apple Arcade

Pred pár rokmi nás čakal ošiaľ, kde firmy, ktoré sa dovedna nezaujímali o herný priemysel, ho pokladali zrazu za obrovskú prioritu.

Tento smiešný prístup k hernému priemyslu sme mohli vidieť u firiem ako Google, ktorý v novembri 2019 spustil hernú platformu Stadia. Ako sa dalo čakať, služba bola zrušená začiatkom minulého roka. Amazon to so službou Luna zatiaľ nevzdal, no a potom je tu Apple. Ten sa rozhodol spustiť platformu Arcade, ktorá obsahuje mobilné hry, prípadne verzie mobilných hier bez reklám za mesačný poplatok.

Herní vývojári však nie sú spokojní s tým, ako Apple pristupuje k tejto hernej platforme. Portál Mobilegamer.biz vyspovedal viacero z nich a okrem iného to vyzerá, že Apple má problém s platbami. To je v prípade firmy, ktorá patrí medzi najbohatšie na Zemi, priam žalostné. Vývojári okrem toho tvrdia, že Apple má problém komunikovať, odpovedať na e-maily, neposkytuje dostatočnú technickú podporu a nerobí veľa v oblasti marketingu.

“Podpísali sme pre naše hry skvelú zmluvu, ktorá dokázala pokryť celý rozpočet na vývoj. No odvtedy sa veci zmenili, dnes je veľmi náročné a zdĺhavé podpísať zmluvu s Applom. Chýbajúca vízia a nejasné zameranie je frustrujúce a ak má Apple s platformou nejaký cieľ, potom sa zhruba každým rokom mení. Technická podpora je tiež veľmi mizerná,” povedal jeden z vývojárov.

“Nech si hovorí ktokoľvek čokoľvek, príjmy boli fantastické. Vymykali sa tomu, čo sme zvykli zarábať dovtedy. A ako bonus sme dostávali tantiémy,” povedal jeden z vývojárov. Dodal však, že v súčasnosti Apple mešká s úhradou 5 mesiacov starých faktúr. Podobný prístup, kde multimiliardová korporácia odmieta platiť vývojárom, takmer priviedol iného vývojára k bankrotu. Tomu firma mešká s platbami už pol roka.

Ďalší vývojár sa sťažuje, že Apple odmieta komunikovať: “Sú to týždne, než dostaneme odpoveď od Applu, a ak sa firma rozhodne odpovedať na e-mail, trvá to približne tri týždne. Očakáva sa od nás, že sa budeme pýtať otázky k produktom a komercii alebo technické otázky. Obvykle nám však Apple odignoruje polovicu vecí a keď odpovedia, obvykle nemajú poňatia, čo sa deje a nevedia nám zodpovedať. Buď nemajú žiadne vedomosti alebo nemôžu poskytovať dôverné informácie,” uviedol ďalší vývojár.

Spoločnosť tiež vraví, že Apple prakticky zabil jednu hru po tom, čo uviedol do služby druhú, veľmi podobnú hru. Novinku začal pretláčať natoľko, že pôvodná hra sa prestala objavovať v zoznamoch, ponuke aj vo vyhľadávaní. “Je to, ako keby bola moja hra posledné dva roky v márnici. Je jedno, čo dáme do hry, Apple nás neprezentuje, tvári sa že neexistujeme. Ako vývojár si preto myslíte, no, dali nám peniaze za exkluzivitu. Lenže ja im nechcem peniaze vrátiť, chcem aby hráči hrali moju hru. Lenže sme neviditeľní,” dodal.

Vývojár sa tiež sťažuje na likvidačný proces kontroly kvality a prinášania aktualizácií. Ten je podľa jeho slov taký zlý, že viacero vývojárov sa rozhodlo vyhýbať sa procesu čo najviac. Tento proces môže trvať aj dva mesiace, keďže Apple, ktorý bol dlhodobo známy tým, že má ľudí, ktorí kontrolujú jednotlivé tituly prichádzajúce do jeho ekosystému, teraz vyžaduje od vývojárov, aby v rámci jedného kroku poskytli 1 000 snímok zobrazujúcich podporu pre všetky dostupné veľkosti displeja (a že Apple ich má vďaka svojim autistickým rozlíšeniam naozaj mnoho) a všetky jazykové lokalizácie.

Prekvapením je aj ignorantský prístup voči Apple Vision Pro zo strany Applu. Jeden z vývojárov tvoril hru pre headset, bol však prekvapený, keď zistil, že ani samotní zamestnanci nevedeli, ako zariadenie funguje. “Technická podpora je otrasná – najhoršia, akú som kedy videl. Nevedia poskytnúť žiaden náhľad do hardvéru a softvéru, alebo ako sa má vôbec pracovať s middleware potrebným na vývoj hier (pre túto platformu). Vyvíjať hry pre Apple Vision Pro je ako vrátiť sa 10 rokov dozadu aj napriek prezentovanému výkonu a cene. Nie je to zariadenie stavané na hry. Je náročné rozbehnúť tam akúkoľvek komplexnejšiu hru.”

Iný vývojári spomenuli pre zmenu, že ich Apple požiadal o vývoj hier pre Apple Vision Pro, no mali tak učiniť zadarmo, na vlastné náklady a bez záruky, že Apple bude titul propagovať. To je rozdiel oproti platforme Meta, ktorá agresívne investuje do VR štúdií. Apple sa v porovnaní s tým ani len nesnaží vývojárov presvedčiť, aby robili hry pre Vision Pro.

Zdroj: MobileGamer.biz

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16 a iPhone 16 Plus

Jednou z najväčších, ak nie najväčšou novinkou večera, je nepochybne nový iPhone 16. Už klasický model totiž prináša plejádu vylepšení oproti svojmu predchodcovi. Dostupný bude naďalej v dvoch veľkostiach.