Tento problém je dlhodobo známy, spoločnosť Adobe si totiž vyhradzuje právo na platobný rozkaz, ak užívateľ zruší svoje predplatné členstvo Creative Cloud. Celá vec je však trochu zložitejšia. V zdĺhavých používateľských podmienkach členstva Creative Cloud je totiž ukrytá informácia, že aj keď sa užívateľ zaväzuje k mesačnému predplatnému, zmluva v skutočnosti platí na rok a táto zmluva sa obnovuje výročne. Množstvo užívateľov o týchto podmienkach netuší, a preto mnoho z tých, ktorí sa rozhodli prejsť následným zdĺhavým procesom rušenia členstva, dostali pokutu vo výške 50% zo sumy, ktorú by mali platiť po zvyšok roka. A to aj v prípade, že k ukončeniu spolupráce dôjde ešte v mesiac, kedy došlo k zrušeniu predplatného zo strany užívateľa. Adobe si navyše vyhradzuje právo, ak si zaplatíte ročné predplatné, tak vám po vyprchaní 14-dennej skúšobnej lehoty nevráti ani cent, hoci rovnako ukončí prístup k službám.
Adobe sa preto po rokoch dostalo do nemilosti americkej vlády, ktorá obvinila spoločnosť z porušovania zákona ROSCA o ochrane spotrebiteľov. Ten chráni užívateľov práve pred skrytými či ťažko dohľadateľnými informáciami, ktoré napísané síce sú, ale tak, aby sa k nim nedalo dostať. Navyše, informácie sú napísané pomerne zložito pre bežného používateľa. Vláda priamo obviňuje Adobe za to, že zarábalo na skrytých poplatkoch a zavádzalo svojich zákazníkov o skutočnostiach ohľadom cenovej politike, následne pri pokuse užívateľov o zrušenie predplatného využíva peniaze ako formu vydierania. Okrem toho žaluje Adobe za zbytočne náročný a krkolomný proces rušenia predplatného a namiesto toho sa snaží užívateľov udržať rôznou formou byrokracie, reklamnými ponukami a upozorneniami.
Vláda v tomto ohľade žiada, aby Adobe odškodnilo nešpecifikované množstvo zákazníkov, zaplatilo pokutu vláde a permanentne zaviedlo jednoduchý systém rušenia konta bez pokuty.
Zdroj: MacRumors