Zamestnanci Applu sa obávajú, že jeho headset bude predražený prepadák

Apple, respektíve jeho CEO Tim Cook, si ide vytrvalo za ďalšou produktovou kategóriou. Po Apple Watch majú byť holografické okuliare ďalšou veľkou vecou, ktorú Apple za jeho úradovania predstaví.

Aký však môže byť úspech produktu? Podľa nepotvrdených informácií už teraz Apple pripravuje dve generácie, kde prvá bude určená pre high-endových zákazníkov, ako sú profesionáli v odvetviach alebo vývojári aplikácií. Pre širšiu verejnosť má byť dostupný lacnejší headset až neskôr, spolu s druhou generáciou high-endového produktu. No podľa toho, čo sme mohli o veci počuť, produkt nemusí byť tak úspešný, ako Apple očakáva.

Negatívne správy, o ktoré sa podelilo osem anonymných pracovníkov s magazínom The New York Times, prezradilo svoju skepsu voči okuliarom.  Niektorí sa rozhodli od vývoja prestúpiť inam, nakoľko stratili vieru v produkt. Iní boli pre zmenu presunutí alebo prepustení za to, že vývoj niektorej funkcionality nenapredoval dostatočne rýchlo. Medzi ne môže patriť aj Siri, ktorá má aj dnes, po 12 rokoch, svoje nedostatky.

Pochybnosť má aj časť top manažmentu spoločnosti. Na predstavení, ktoré sa konalo v uplynulých dňoch v prezentačnej hale Steve Jobs Theater a zúčastnilo sa ho Top 100 manažérov Applu, často padala otázka na cenu produktu. Očakáva sa totiž, že prvý headset bude stáť 3 000 dolárov, a to môže byť naozaj veľa. Obzvlášť, keď aj niektorí manažéri uvideli, že tento produkt neprináša revolúciu. Neprináša riešenie, nakoľko nie je jasné, aký civilizačný problém by mal riešiť. Teda je to iný prípad oproti iPhonu, ktorý do našich vreciek priniesol malé počítače s prístupom k plnohodnotnému internetu. Ale aj oproti AirPods, ktoré elegantne vyriešili počúvanie hudby doslova bez káblov.

Ďalším problémom je že produkt, s odvolaním na Marka Gurmana, nemá žiadnu konkrétnu killer aplikáciu, ktorá by mala ľudí donútiť kúpiť si headset. Dokonca vyžaduje používanie batérie, ktorú treba každých pár hodín meniť. Rovnako tak niektorým testerom prišiel nepohodlný dizajn. Treba dodať, že dizajnéri Applu chceli, aby sa vydanie produktu posunulo a návrhári tak získali dostatok času na vymyslenie pohodlnejšej a najmä ľahšej verzie. Vedenie sa však rozhodlo tieto požiadavky nevypočuť a trvá na tom, že produkt musí byť uvedený v roku 2023. K predstaveniu by malo dôjsť v júni na WWDC.

Pozitívnejšou správou je, že produkt vraj je už v pokročilom štádiu vývoja a oproti drobným ukážkam, ku ktorým dochádzalo od roku 2018, pôsobilo predstavenie tohto produktu viac ako naozajstné predstavenie. Treba však dodať, že firma je realistická a očakáva, že okuliare budú trpieť spočiatku podobnou krízou identity, akú mali Apple Watch. Rozdiel je však v cene a v tom, ako plánuje byť produkt využívaný.

Zdroj: The New York Times; Bloomberg

komentár
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Sygic predstavuje novinky v navigácii pre autá a hovorí o navigačných trendoch na rok 2025

Sygic, jedna z najobľúbenejších navigačných aplikácií na svete, predstavuje zaujímavé aktualizácie svojej Sygic GPS Navigácie a zároveň predpovedá kľúčové trendy na rok 2025. Aplikácia, ktorá sa pýši priemerným počtom 1,8 milióna aktívnych používateľov mesačne, pokračuje v inováciách a zlepšovaní používateľskej skúsenosti.