Tá by podľa analytika mala byť dostupná hneď v dvoch verziách. Na výber totiž okrem high-endovej drahej verzie ponúkne aj lacnejšiu, low-endovú určenú pre široké masy. A práve lacnejší model sa má postarať o výrazný nárast predajov.
Prvá generácia má totiž pozostávať iba z high-endového modelu pre profesionálov, vývojárov a tvorcov obsahu. Táto verzia má stáť okolo 3000 dolárov. Apple vzhľadom na tento fakt ani neočakáva veľké predaje. Predpokladá totiž, že sa mu podarí predať 1 kus headsetu denne v každej zo svojich predajní. Počas prvého roka dostupnosti plánuje, s odvolaním na informácie výrobcu, predať 10 miliónov okuliarov.
Zlom má nastať v druhej generácii. Chce totiž využiť lacnejšie diely, medzi ktoré patria aj displeje s nižším rozlíšením. Prvá generácia má totiž podľa dostupných informácií disponovať dvomi 4K displejmi a práve tie predstavujú jednu z najdrahších položiek. Je to však preto, aby prvá generácia pripravila pôdu na rozmach nasledujúcich verzií. Foxconn už údajne pracuje na lacnejšom druhogeneračnom modeli, vývoj je však vo veľmi ranej fáze a očakáva sa, že dorazí buď v 2024 alebo, pravdepodobnejšie, v roku 2025.
Výsledkom je, že lacnejší model so širšou softvérovou podporou sa dočká väčšieho záujmu verejnosti, a predaje tak môžu byť až 10-násobne vyššie, teda okolo 100 miliónov kusov za rok.
Analytik okrem toho vraví, že Apple je veľmi dobre pripravený na ohlásenie headsetu, ku ktorému má dôjsť už o pár týždňov na WWDC 2023. Prvá generácia má ponúknuť dvojicu micro-OLED displejov so 4K rozlíšením, procesor M2, 12 optických kamier na snímanie pohybu rúk a externú batériu, ktorú si užívateľ schová zrejme do vrecka, a je pripojená k headsetu pomocou MagSafe so zámkom proti neúmyselnému odňatiu.