Zapadnúť medzi kamarátov
To je jedným z hlavných dôvodov, prečo mladší zákazníci siahnu po iPhone. Nechcú byť skrátka v tomto smere odlišní od svojho okolia. S tým je spojený aj fakt, že keď už majú vo vrecku smartfón Apple často si neskôr kúpia aj ďalšie produkty rovnakej značky. Vďaka tomu predaje kalifornského jablka rastú vo viacerých segmentoch.
V Spojených štátoch tvoia ľudia narodení po oku 1996, teda generácia Z, 34 percent majiteľov iPhonu. Oproti tomu ich rovesníci u konkurečného Samsungu predstavujú iba desatinu celkového objemu. A iPhonom to nekončí.
Cena nerozhoduje
Na každých 100 predaných smartfónov od Apple pripadne podľa dát od Canalysu aj 26 iPadov, 17 kusov Apple Watch či 35 párov AirPods. U Samsungu je výsledkom rovnakej rovnice menej ako 11 tabletov, 6 inteligentných hodiniek a 6 bezdrôtových slúchadiel. Apple sa darí dominovať aj napriek tomu, že priemerná cena jeho smartfónu je takmer trojnásobná oproti Androidu.
Analytici, ktorí sa zaoberajú nákupnými zvykmi generácie Z, uvádzajú, že táto cieľovka je online najviac zo všetkých. Na smartfónoch trávia bežne až šesť hodín. Apple teda vo svojom ekosystéme zdôrazňuje sociálny element komunikácie – do popredia stavia iMessage.
Zlé správy pre konkurenciu
Podľa Canalysu viac ako 80 percent majiteľov iPhonu v západnej Európe, ktorí majú menej ako 25 rokov, má v pláne ostať verní tomuto produktu. Ako budú zákazníci z generácie Z starnúť, tento trend by mal ešte rásť a tak opäť zväčšiť používateľskú základňu Apple.
Konkurenčné značky tak budú mať čoraz horšiu pozíciu na trhu a bude pre nich stále ťažšie presadiť sa a prevziať zákazníkov.
zdroj: Financial Times