Záhada, ktorá trápi analytikov: Koľko Macov sa predalo za posledný štvrťrok?

Raz si hore, raz si dolu

Zvyk, ktorý Apple uplatňuje už niekoľko rokov, je neuvádzať presné čísla, pokiaľ ide o predané zariadenia. Kvôli tomu ostáva veľký priestor na tápanie, no analytici sa nevzdávajú a ponúkajú svoje prognózy.

To, že sa jedná o odhady, je zrejmé z toho, aké odchýlky medzi závermi jednotlivých analytických spoločností panujú. IDC napríklad uvádza, že Apple mohol počas uplynulého kvartálu predať 10 miliónov Macov. Ide podľa toho o nárast o 3 milióny zariadení a teda slušný rast na úrovni viac ako 40 percent.

Konkurent IDC v analytických vodách, spoločnosť Gartner však odhaduje, že Apple sa darilo výrazne menej a značka tak mala predať iba 5,8 milióna počítačov. Ak by to bolo tak, jednalo by sa naopak o pokles a to o 15,6 percenta oproti minuloročnému objemu 6,9 milióna.

Zlatý stred

Pri porovnaní analýzy IDC a Gartneru sa nedá prehliadnuť priepasť v podobe 4,3 miliónu Macov, ktoré predstavujú rozdiel v odhade predaných kusov. Karty však ešte mieša tretí hráč.

Canalys sa svojou analýzou umiestnil pohodlne uprostred dvoch predchádzajúcich – firma verí, že Apple predal 8 miliónov svojich počítačov a pripísal si 1,7-percentný rast.

Odchýlky medzi prognózami rôznych spoločností boli normou aj v minulosti, avšak nie v takomto rozsahu. Ostáva tak dúfať, že viac svetla do celej veci vnesie samotná kalifornská značka. Apple by tak mal urobiť počas 27. októbra, kedy prinesie presnejšie informácie o svojich ziskoch.

V spomínanom štvrťroku, ku ktorému sa viažu analýzy predajov, boli v ponuke dva nové modely laptopu od Apple. Šlo o MacBook Pro a MacBook Air, oba poháňané čipom M2 z rodiny Apple Silicon. Zariadenia však na trh prichádzali s oneskorením kvôli problémom v dodávateľskom reťazci.

zdroj: MacRumors

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.