Byť medzi prvými
Informoval o tom Mark Gurman z Bloombergu. Podľa reportéra už prebieha vývoj pre implementáciu novinky do aplikácie. Nemalo by pritom ísť o tradičnú reklamu v podobe bannerov, ktoré dobre poznáme z webových stránok. Skôr by mala byť reklama v Mapách plateným výsledkom vo vyhľadávaní.
Ak napríklad používateľ zadá kľúčové slovo pizza, môže sa mu v rámci prvých výsledkov zobraziť odkaz na konkrétnu prevádzku, ktorá si za toto privilégium zaplatí. Podobný typ “vyhľadávacích” reklám ponúkajú aj iné nástroje pre navigáciu – napr. Waze či Google Maps.
Chystaná expanzia
Tento typ reklám pritom nie je novinkou ani pre kalifornské jablko. Propagovanie aplikácií cez reklamy vo vyhľadávaní je možné napríklad v App Store. Apple sa podľa Gurmana chystá výrazným spôsobom rozšíriť svoju ponuku reklamného priestoru. Divízia značky, ktorá sa tým zaoberá, prináša Apple ročne príjmy vo výške 4 miliárd dolárov a jej šéf Todd Teresi chce túto sumu zdvihnúť na 10 miliárd.
zdroj: Bloomberg
komentár
Super, super, nevieme sa dockat. Prosim Apple, urobte to cim skor. A este by bolo perfektne aby boli reklamy aj v celom macOS – navrhujem kazdych 10 minut prerusit pracu uzivatela a pustit fullscreen reklamu na nejaky uzasny produkt – to by sa nam krasne nakupovalo…