Apple prináša zmeny v App Store, ceny sa vyšplhajú až na 10 000 dolárov

ios-11-app-store
Apple si pripravil oznámenie ako pre vývojárov, tak pre užívateľov. Týka sa najrozsiahlejšej zmeny cenníka od spustenia obchodu v roku 2008. Ceny za aplikácie sa môžu po novom vyšplhať až na 10 000 dolárov.

Apple oznámil veľký upgrade svojho obchodu. Dochádza k pridaniu 700 dodatočných cenových hladín, ako aj k uvedeniu nových nástrojov na naceňovanie. Tie dávajú vývojárom väčšiu slobodu pri nastavovaní cien aplikácií v jednotlivých krajinách a regiónoch, umožňujú lepšie spravovať menové kurzy a prinášajú iné benefity.

Vývojári majú po novom na výber z 900 cenových hladín, čo je takmer 10-násobne viac oproti doterajšej možnosti. Do ponuky pribudlo 600 nových cien, ako aj 100 dodatočných, ktoré sú k dispozícii na vyžiadanie. Novinkou je tiež, že nová najnižšia cena činí $0,29. Naopak, najvyššia cena činí $9999,99. Súčasne so stúpajúcou cenou sa navyšuje aj minimálny cenový rozdiel, ktorý medzi jednotlivými cenami jestvuje.

Pokiaľ má aplikácia cenu do 10 dolárov, ceny možno upravovať po 10-centovkách, v rozsahu od 29 centov do $9,99. Pokiaľ má aplikácia cenu od 10 do 50 dolárov, na výber sú 50-centové rozdiely, pričom najnižšia cena v tejto hladine činí 49 centov. Takto to pokračuje až do 999,99 dolára, pričom zvyšných 100 cenových hladín je dostupných v rozmedzí od 1000 do 10 000 dolárov.

App Store Pricing Flexibility 2023

Ďalšou novinkou je napríklad možnosť zaokrúhlenia cien alebo možnosť výberu cien s opakujúcimi sa prvými dvomi ciframi (napr. 110 000 kórejských wonov). Vývojári taktiež môžu bez väčších ťažkostí spravovať konverzné kurzy a dane s tým, že si môžu nastaviť App Store z ktorejkoľvek zo 174 krajín a ktorúkoľvek zo 44 mien ako predvolené, od čoho sa budú automaticky odvíjať ceny v iných krajinách. Naďalej však zostane možnosť meniť ceny individuálne pre jednotlivé krajiny.

Apple taktiež spomenul, že pravidelne aktualizuje ceny apiek v jednotlivých regiónoch na základe výmenných kurzov a daní v krajinách. Vychádza pritom z verejne dostupných informácií. Po novom však budú môcť vývojári stanoviť pevné ceny pre jednotlivé regióny, ktoré nebudú ovplyvnené dynamikou trhu.

Oznámené novinky sú k dispozícii pre aplikácie s predplatnými členstvami už teraz. Na jar 2023 bude funkcionalita sprístupnená pre všetky aplikácie, ako aj pre in-app nákupy, ktoré tieto aplikácie ponúkajú.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.