Apple prináša zmeny v App Store, ceny sa vyšplhajú až na 10 000 dolárov

ios-11-app-store
Apple si pripravil oznámenie ako pre vývojárov, tak pre užívateľov. Týka sa najrozsiahlejšej zmeny cenníka od spustenia obchodu v roku 2008. Ceny za aplikácie sa môžu po novom vyšplhať až na 10 000 dolárov.

Apple oznámil veľký upgrade svojho obchodu. Dochádza k pridaniu 700 dodatočných cenových hladín, ako aj k uvedeniu nových nástrojov na naceňovanie. Tie dávajú vývojárom väčšiu slobodu pri nastavovaní cien aplikácií v jednotlivých krajinách a regiónoch, umožňujú lepšie spravovať menové kurzy a prinášajú iné benefity.

Vývojári majú po novom na výber z 900 cenových hladín, čo je takmer 10-násobne viac oproti doterajšej možnosti. Do ponuky pribudlo 600 nových cien, ako aj 100 dodatočných, ktoré sú k dispozícii na vyžiadanie. Novinkou je tiež, že nová najnižšia cena činí $0,29. Naopak, najvyššia cena činí $9999,99. Súčasne so stúpajúcou cenou sa navyšuje aj minimálny cenový rozdiel, ktorý medzi jednotlivými cenami jestvuje.

Pokiaľ má aplikácia cenu do 10 dolárov, ceny možno upravovať po 10-centovkách, v rozsahu od 29 centov do $9,99. Pokiaľ má aplikácia cenu od 10 do 50 dolárov, na výber sú 50-centové rozdiely, pričom najnižšia cena v tejto hladine činí 49 centov. Takto to pokračuje až do 999,99 dolára, pričom zvyšných 100 cenových hladín je dostupných v rozmedzí od 1000 do 10 000 dolárov.

App Store Pricing Flexibility 2023

Ďalšou novinkou je napríklad možnosť zaokrúhlenia cien alebo možnosť výberu cien s opakujúcimi sa prvými dvomi ciframi (napr. 110 000 kórejských wonov). Vývojári taktiež môžu bez väčších ťažkostí spravovať konverzné kurzy a dane s tým, že si môžu nastaviť App Store z ktorejkoľvek zo 174 krajín a ktorúkoľvek zo 44 mien ako predvolené, od čoho sa budú automaticky odvíjať ceny v iných krajinách. Naďalej však zostane možnosť meniť ceny individuálne pre jednotlivé krajiny.

Apple taktiež spomenul, že pravidelne aktualizuje ceny apiek v jednotlivých regiónoch na základe výmenných kurzov a daní v krajinách. Vychádza pritom z verejne dostupných informácií. Po novom však budú môcť vývojári stanoviť pevné ceny pre jednotlivé regióny, ktoré nebudú ovplyvnené dynamikou trhu.

Oznámené novinky sú k dispozícii pre aplikácie s predplatnými členstvami už teraz. Na jar 2023 bude funkcionalita sprístupnená pre všetky aplikácie, ako aj pre in-app nákupy, ktoré tieto aplikácie ponúkajú.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť