Napriek tomuto na prvý pohľad výraznému prepadu ostáva Apple na čele rebríčka. S podielom väčšiny ostatných veľkých značiek, ktorý sa pohybuje v rozsahu 2 až 5%, sa kalifornské jablko nemusí o svoju pozíciu príliš obávať. Od dvojky, ktorou je Xiaomi, ho delí viac ako dvojnásobok.
Prepad percent AirPods zapríčinil rast konkurencie v segmente true wireless slúchadiel. Rovnako však stúpa aj dopyt po tomto type audio príslušenstva, keďže výrobcovia smartfónov postupne vypúšťajú slúchadlá z obsahu balenia.
Najnovšie sa k tomuto kroku odhodlal aj Samsung, ktorý si predtým stihol uťahovať z Apple, keď po predstavení iPhone 12 na jeseň minulého roku oznámil štíhlejšie balenie.
Samsung, ktorého podiel je 5%, predstavil takisto vlastné slúchadlá Galaxy Buds Pro s podobnými funkciami ako AirPods Pro.
zdroj: Counterpoint
cover: Unsplash / Omid Armin